What is two barnlediga småbarnsföräldrar to do?

I höstas fyllde Palten 30 och jag skulle bjuda honom på en övernattning någonstans, men så kom husköp och annat emellan och nu står vi här dryga sju månader senare och Palten är helt ofirad. Eller nej, inte ofirad. Vi hade kombinerad inflyttningsfest och 30-årsfest och då fick han både paket och present, men inte från mig. Så nu bokade jag äntligen den där övernattningen. Jag var mycket nöjd och hemlig men så åtta dagar innan vi skulle övernatta ringde de från det här stället och meddelade att det hade blivit någon miss och hela stället var bokad för ett bröllop eller något liknande så vi kunde inte komma den helgen. Det här innebar att jag försökt boka in oss på detta stället två gånger men av olika anledningar hade vi fortfarande inte kommit dit och då bestämde jag mig för att skita i det. Men vi har ju redan ordat barnvakt åt Kotten och bestämt att han ska sova borta för andra gången i sitt liv så nu måste vi ju hitta på något. Men vad?

Ni som är Stockholmare och har koll, vad ska vi göra? Vi vill gå ut och äta på kvällen men vi skulle även vilja göra något på dagen, museum eller något liknande. Alla tips och råd är välkomna. Det ska helst inte innebär att man måste gå hur långt som helst eftersom jag börjat inta Uruk hai-stadiet (dvs. jag vaggar fram som en Uruk hai på hob-jakt) och mest vaggar omkring. Det behöver inte vara budget, men inte heller Krösus sork-dyrt. Kom igen nu, förslag tack!

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Å, vad kul det låter med en barnfri helg/kväll!



Här är mina tips på goda middagar (lite pricey, men han har ju fyllt 30! Vi brukar gå till någon av dessa när vi vill fira bröllopsdag eller något särskilt)

* Eriks Gondolen vid Slussen. Bästa utsikten och sjukt goda drinkar, även de alkoholfria för dig!

* Eriks bakficka på Östermalm. Lite mer avslappnad stil men lika god mat.

* Göteborg i Hammarby Sjöstad. En liten tur, men det kan ju vara kul att se Sjöstaden om ni inte gjort det tidigare. De har mycket bra mat. Ett tips är att åka buss 2 till Barnängen, gå ned till vattnet och ta gratisbåten över till Sjösidan.



Mina tips på roliga saker att göra:

* Gå till Svenskt tenn och dregla över alla fina grejer :-)

* Rosendahls trädgård (fast det är ju en bit att ta sig)

* Moderna muséet

* Nationalmuseum



Hmm, kommer inte på fler nu, ska fundera lite mer.

Postat av: grenman

Mat:

* Sjögräs vid mariatorget, bord måste bokas!

* Smak på Restaurangen,oxtorgsgatan, roligt koncept med många små rätter men en viss smak som tema.



Låtsas vara turister och strosa runt i gamla stan. Eller ta en promenad längs monteliusvägen, väldigt fint. Ta caféspårvagnen bort till djurgården.



Hmm måste fundera lite till, helt plötsligt undrar jag vad vi gör varje helg...

2010-05-06 @ 09:02:49
URL: http://grenman.wordpress.com
Postat av: Skolfröken

Kom på en till mysig och pytteliten (typ 3 bord) restaurang; Berlin på Södermalm. Där får man välja fyra (tror jag) små rätter till en varmrätt, jättegott och kul att kunna testa flera saker under samma måltid.

2010-05-06 @ 10:57:13
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits