År 2009

I januari
 
Hängde jag med Kotten och hans runda bollfötter, 
saknade jag mamma och provade på något för första gången.

I februari

Fyllde jag år, skröt jag över Kotten, förvånades jag över Paltens bristande matematik-kunskaper och funderade på vad för slags pojkar jag bor med egentligen.

I mars
 
Älskade jag min nya dvd som pappa gav mig i födelsedagspresent, hade vi sportlov, irriterade jag mig över uteblivna kommentarer från bloggbesökare (vet inte om det har blivit någo förbättring precis, men nu bloggar jag så sällan så jag knappt kan sura känns det som) och insåg att jag nog är vuxen nu, på rikt. Men inneskor, det har jag inte...

I april

Funderade jag över om Kottens pappa heter Palten eller Povel, insåg jag att jag har dolda superkrafter, diskuterade jag och Palten vad saker egentligen heter och till slut körde jag till och med bil i Stockholm.

I maj

Visade Kotten stort intresse för matlagning eller i alla fall för kastruller, hängde han med sin favorit, Ålle-bålle, lärde sig gå och jag kände mig en smula sentimental.

I juni

Var Kotten vildare än någonsin, dessutom fyllde han ett år och slutade tutta. En innehållsrik månad, minst sagt.

I juli

Hängde vi på stranden där Kotten fick komplimanger av kändisar för sin hemmasydda badrock, gick Palten och jag på bio för första gången på över ett år och dessutom var vi i norrland där vi stötte på det hemska råttsviskonet...

I augusti

Var vi på Gotland men missade tack och lov färjekrocken, köpte vi radhus och så började jag jobba.

I september
Tog jag tydligen inga bilder, men vi packade desto mer och Palten och Kotten åkte bort.

I oktober
Hade vi fullt upp, vi hann inte ens ställa om klockorna, men fira vår årsdag hann vi.

I november

Gjorde sig Kotten extra snygg, jag var trött på november och längtade efter december.

I december
 
Väntade Kotten på tomten, jag slutade jobba, hela familjen fick muminfeber,
 vi klädde granen, Kotten var finklädd på julafton
 
och dunderförkyld på nyår vilket innebar att Palten och jag firade en väldigt lugn kväll här hemma med film och glace au four


Mina förhoppningar inför år 2010 är höga. Jag hoppas på nya jobb, att jag ska ta fler bilder, kanske till och med med en ny kamera, nya bekantskaper, mindre stök och en Kotte som trivs på förskola, den 25:e januari är det dags. Spännande!

Vad hoppas ni på?

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Gott nytt år vännen! Tänk att lilla Kotten ska börja på förskola. Innebär det att Kottens mamma har fått ett jobb?



Vi firade nyåret hemma i Stockholm, men ikväll åker vi tillbaka till Åland för att njuta lite till av ledigheten. Kram och sköt om er.

2010-01-01 @ 15:28:54
Postat av: Skolfröken

Gott nytt år! Hoppas allt går bra på förskolan, och att han trivs minst lika bra som Skolbebisen.

Postat av: Evasleva

Gott nytt år!

Jag ser så fram emot att vara hemma med lilla L, att resa till sydostasien igen. Men frågan var ju vad jag hoppas på... Jag vet inte faktiskt. Jag får väl bli gammal och säga att jag hoppas att vi får vara friska. (just nu när maken är magsjuk känns det som en viktig sak)

2010-01-02 @ 21:32:16
URL: http://www.evaslevapysslar.blogspot.com
Postat av: Rigmouren

Fina fina kotten! Längtar efter att träffa er! Helt galet vad snabbt ett och ett halvt år gått...

2010-01-03 @ 17:48:45
Postat av: Camilla E Lindström

Hej



Vilken mysig blogg du har!



Hoppas att våra vägar möts via våra bloggar under 20HUNDRA10 Må så gott och god fortsättning på det nya året



Mvh Camilla, En mammas dagbok

2010-01-06 @ 19:34:38
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Evasleva

Nu vill jag läsa om hur jobbintervjun gick!

2010-01-14 @ 17:39:06
URL: http://www.evaslevapysslar.blogspot.com
Postat av: Barbasyster

Åh gudars! Jag hade glömt Helly Hansén, jag har skrattat högt en lång stund. Eller baklängesfallet från mattan och den nattliga äggkokningen! Kul att minnas vad Kotten gjort för stolligt också, men han är ju ändå ett litet barn och förväntas göra stÅlliga saker. Palten däremot....

Roligt att läsa om ditt år, jag vet inte om jag vill göra någon sammanfattning om mitt dock, men jag hoppas 2010 blir lugnare med mer möbler och kanske semester i sommar. Kram

2010-01-18 @ 13:22:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits