En liten stöld-lista

Jag hittade en rolig lista här, och stal den lite grann (fast jag frågade också)

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"språk. Eleverna blir bärare av en viss kultur som byggt upp genom samspel"
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
sovrumsfönstret
3. Vad var det senaste du såg på tv?
slötittade på någon dålig maffiaparodi på nån av filmkanalerna
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
18:43?
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Ingenting, knäpptyst i lägenheten.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Jag och Eva promenerade till biblioteket
7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
simultattittade på pysselsidor och bloggar
8. Vad har du på dig?
Svarta velourmjukisbyxor, rosa linne och mina gula hemmastrumpor från H&Ms barnavdelning med nallar på
9. Drömde du något inatt?
Ja, jag drömde om en jättestor råtta som kröp ut ut vägen i vardagsrummet. Den var stor som en tax och började springa emot mig, och då vaknade jag.
10. När skrattade du senast?
Jag skrattade elakt när jag satt på prinsen och kittlade honom för en halvtimme sen.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tre tavlor; en hund, en målning av en nalle och eventuellt ett spöke (lite märklig målning) och en kopia av en Joan Miro tavla "People and Dog in Sunshine", samt en platsstapel med kort i.
12. Har du sett något konstigt på sistone?
nja, inget som jag kan komma på.
13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Kul! Jag gillar listor.
14. Vilken var den senaste film du såg?
Harry Potter and the goblet of fire (för fjärde gången)
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Ett stort och fint hus i svartbäcken, plus massor med kläder, skor och prytlar.
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag skulle vilja bli syslöjdslärare.
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Ifall vad som helst kan kända skulle mamma fortfarande leva. Annars vet jag inte, svår fråga.
18. Tycker du om att dansa?
Det beror på dansen, och danspartnern
19. George Bush?
Icke!
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Allan, Sixten och Melker & Rut, Edit och Selma.
22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Kanske, men jag skulle nog längta för mycket efter min famil.
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Tror inte riktigt på Gud så...
24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
De enda två bloggare jag känner personligen, Ida och Sara. Men självklart alla andra också!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits