Mera bröllopsfunderingar

Ewa tipsade mig om den här sidan. Nice!
På en sida tipsade de om hur man vek fina gröna askar att ställa på gästernas tallrikar. Men hur besviken skulle man inte bli om man fick en sådan ask, förväntade sig något smaskigt, öppnade och hittade....
en marmeladkula! IIiiuuu, iiiiuuuu, iiiuu! Marmeladkulor borde vara förbjudna enligt lag!
Jag är också lite allergisk mot sånt här skärrgårdstema. Varför vill man ha gamla snäckor liggande på bordet? Känns inte det lite ohygiensikt? Man kan ju aldrig veta vad som bor kvar där i...
Tänk om man sitter och äter och skålar och försöker komma på saker att småprata om med den främmande bordsgrannen, och så kryper en sån här ut på bordet.
Man skulle ju i och för sig få något att prata om.

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Ja, man måste ha praliner. Min kompis Victoria var toastmaster förra sommaren på ett bröllop. hon och bruden vek askar som sedan låg vid varje gästs plats, innehållande praliner. Marmeladkulor går fetbort. Jag har ett lätt recept på askar, ska söka reda på en instruktion och maila dig.
Ja, snäckor känns dessutom väldigt 80-talsromantiskt. Och så den där mörkblåa duken till, lite för mycket kungen och silvia.
Ekbergs heter det, vad du minns bra!

2006-08-30 @ 22:18:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits