Den fjärde lista

Såg den här listan först hos Sara och sen stal jag den från Ida, men jag kan inte lämna meddelande där för hennes blogg är så snobbig och tar inte emot mig så jag kunde inte säga att jag stulit den men jag säger det nu. Puh!

TIO FÖRSTA:
Första bästa kompis: Min dagmammekompis Staffan
Första bil: Palten och jag har fått en av hans mamma. Så fort jag får körkort ska jag köra runt i den  själv och ha musiken på högsta volym och skriksjunga. Palten gillar inte sånt.
Första kärlek: I ettan var jag ihop med Johan. Vi spelade Snövit och prinsen i en pjäs och han pussade mig på kinden. Mycket pinsamt!
Första husdjur: Jag och Barbasyster hade varsin kanin. Min hette Putte och hennes hette Bert-Arne. De rymde jämt. Tillslut fick de åka till en gård på landet där de än i dag jagar ekorrar och äter jättestora maskrosblad. Barabsyster hade en skitelak katt som hette Napoleon också. Han har orsakat min nuvarnade hat/rädsla för katter.
Första semester: Vi var alltid på Smögen varje sommar i vårt hus. Men första utomlandssemestern var nog Österike på skidresa.
Första jobb: Gick ut med varor på auktion.
Första köpta skiva: Abba Gold
Första piercing: Om hål i örat räknas var jag nog 11 eller 12. Jag grät. första och enda piercingen var i näsan. Jag ville egentligen ha i läppen men vågade inte så jag tatuera mig två gånger i stället. Klokt beslut som jag inte alls ångrar idag...
Första konsert: Gick på en hel del punkkonserter som tonåring. Folk drack folköl, hade fula spretiga frisyrer och spelade hög skrikmusik. Jag var där för ölens och en sån där  med spretig frisyrs skull.

NIO SISTA:
Sista alkoholdrycken: Rödvin
Sista bilfärden: I söndags med Palten till Ica Maxi
Sista filmen du såg: Mina jag och Irene. Rolig!
Sista ringda telefonsamtal: Palten
Sista bubbelbadet: Kanske nåt år sedan. När vi fortfarande bodde i Uppsala.
Sista spelade cd: Nån 80-tals rock på hög volym (men inte skrik-sjungvolym) i Paltens bil
Sista gången du grät: I går, över elaka tonåringar
Sista måltiden: Pastasallad med fetaost, i skolans matsal

ÅTTA HAR DU NÅNSIN:
Dejtat en av dina bästa kompisar? Nej
Blivit kär vid första ögonkastet? Nja, inte kär men lite småförälskad kanske
Varit på tv? När jag var liten var min mamma (som var lågstadielärare) och hennes klass med på ett program på utbildningsradion tror jag att de var. De och en anna klass spelade in en film som skulle vara en skolklass för hundra år sedan. Mamma var sträng lärare med knut, eleverna var elever som stod i skamvrån och gick barfota och jag var en lillasyster som satt i gräset och matade höns. Jag var med i kanske 15 sekunder.
Fått ditt hjärta krossat? Jo, det kändes som det då i alla fall.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej
Haft ett one night stand? Eftersom mina systrar läser detta och även nån liten svägerska ibland vill jag inte utsätta dem för något obegagligt. Jag tänker därför inte svara.
Busringt till nån? Ja förr, nu törs jag knapp ringa en vanligt samtal till min bank.

SJU SAKER DU HAR PÅ DIG NU:
1. Svarta byxor
2. Döskallepuffblus
3. Underkläder
4. Förlovningsring i vitt guld
5. Berlockarmband i fusksilver från H&M
6. Hårsnodd
7. Smink

SEX SAKER DU GJORT IDAG:
1. Åkt tunnelbana
2. Varit utklädd
3. Sett Mark Levengood
4. Druckit kaffe.
5. Gjort Sudoku
6. Köpt en förlovningspresent

FEM FAVORITSAKER (Ingen speciell ordning)
1. Min Barbasparbössabarba
2. Min tårtaffich
3. Stringkakfatet 11047-61
4. TV
5. Pappelina-mattan (Mira)

Fyra personer du kan berätta allt för:
1. Palten
2. Barbasyster
3. King Lear
4. Diverse kompisar, kan inte välja bara en

Tre val:
1. Svart eller vit? Svart
2. Sommar eller vinter? Just nu vinter
3. Choklad eller chips? Put your hands togheter

Två saker att göra innan du dör:
1. Skaffa barn.
2. Skriva en bok eller designa en pryttel

En sak du ångrar:
1. Att jag var jobbig tonåring och inte sa vissa saker till vissa personer innan de försvann

Kommentarer:
Postat av: ida

nu kan du kommentera. hade inte koll på den funktionen innan.

2006-10-20 @ 22:26:19
Postat av: barbasyster

Du glömde Adam! Hur kunde du?! Och Nappe var inte alls särskilt elak. Inte ond i alla fall...Fast jag är så glad attd Ost-Erland sköt honom. Må de bägge vila i frid.

Postat av: barbasyster

Förresten - one nigth stand-frågan. Allt som inte är nej betyder ju ja. Eller?! 80-talist-pretton varför svarar ni bara inte. Det är därför vi kloka 70-talister inte håller på med listor. Vi var bara på band-camp och där sysslade man inte med sånt!

2006-10-21 @ 19:18:23
URL: http://mrspitepalt.blogg.se
Postat av: Hugo

Pöh!
Jag påstår att du ljuger på den där listan!
I övrigt kan jag tala om att lillgrabben är helt utan namn än så länge. Tråkigt, men sant. Jag tycker att han ska heta Tyko. Mer om det går bra att läsa i min bloggeliblogg.
Vet du hur länge du stannar i stan nudå? Jag vill att du kommer och ser mig spela.
Guuu, va TRÖTT man blir av att jobba!
Och jag har inte tagit min efter-jobb-TV-tid än. Måste jag göra snart. Men det är inte lika bra program den här tiden som förut.
Jaja. svammel svammel.

2006-10-24 @ 17:41:15
URL: http://dunderhugo.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits