Sista checken

*Festprogrammen klara - check!
*vigselprogrammen klara - check!
*Förlovningsringen patinerad och uthämtad - check!
*Armband gjorda och klara - check!
*Skorna ingångna och vita igen (efter en dust med nagellackborttagningsmedlet) - check!
*Albumet där gästerna ska skriva en liten hälsning och där bilderna vår fotograf tar av dem ska sitta, klar- check!
*Väskan packad med alla viktiga bröllopprytlar - check!

Kvar att göra
*Köpa tyll till rispåsar.
*Köpa pennor till gästalbumet
*Hämta ut frack och underkjol
*Köpa snacks och godis till kvällen
*Lämna in allergier och bordplacering till restaurangen
*Binda min bukett och paltens coursage
*Lära mig hur man gör föregående punkt
*Gråta och slita mitt hår över att buketten ser ut som hej kom och hjälp mig
*Välja brudvals
*Lära oss dansa vals
*Få panik och gråta och slita mitt hår över att vi inte kan dansa vals
*Åka till frisören och förhoppningsvis se ut exakt så som jag föreställt mig
*Hämta ut tårtan och hoppas på att det löser sig bra med de underbara caketoppers vi köpt
*Ta på mig klänningen och skorna och alla vita pryttlar och hoppas på att de är vita åtminstone genom vigseln
*Ta kort och hoppas de blir fina
*Vänta vid kyrkan och hålla inne en nervös kräk som hela tiden vill komma ut
*Vänta i vapenhuset när alla gäster satt sig och försöka undvika att svimma
*Gå in och hoppas på att alla rara syskonbarn inte börjar gråta eller får panik och vägrar gå
*Gå nerför den superlånga altargången och hoppas på att inte snubbla/svimma/dö

Och sen kan jag inte planera mer, eller förutse kanske man skulle kunna säga. Efter det kan vad som hels hända, och det kommer säkert bli bra alltihop.

Nu skriver jag nog inte mer förrän jag är fru Pitepalt på rikt. Tror jag....

Önska oss lycka till!


Kommentarer:
Postat av: Aradil

Lycka till!
Hoppas ni får en underbar dag :)

Postat av: Skolfröken

Glöm inte att vifta på tårna om du känner dig svimfärdig. Och att glömma bort all planering för en dag och bara ha kul!
Lycka till, det kommer gå kanon! Kram från Skolfröken som faktiskt blir lite pirrig för att en bloggkompis ska gifta sig.

2007-06-28 @ 19:34:33
URL: http://skolblogg.blogspot.com
Postat av: madlin

STORT LYCKA TILL NU!!

2007-06-28 @ 20:10:59
URL: http://linjer.blogspot.com
Postat av: Dr Snuggles

Jäklar vad roligt det ska bli!
kom ihåg att andas så går allt bra.

2007-06-29 @ 09:22:11
Postat av: Anonym

Oooooh så spännande ! Kasta dig in i det och bara njuuuut ! Lycka till !

2007-06-29 @ 10:04:33
Postat av: Fru Bratwurst

Är tokigt nöjd över att få gå på bröllop! Kan inte koncentrera mig på nånting... Hoho det ska bli såå roligt!! Små korta andetag så fixar du det!

2007-06-29 @ 13:38:18
Postat av: Soffan

Åh! Jag måste också få gifta mig! Det låter alldeles, alldeles underbart...
Andas in, andas ut, sätt ena foten framför den andra och framför allt: Lycka till och ha en underbar dag!

2007-06-29 @ 15:18:21
URL: http://www.ssomisaker.blogspot.com
Postat av: Maja

Jag kom hit via skolbloggen (en skolfrökens bekännelser) och vill nu önska er ALL LYCKA TILL PÅ ER DAG! Allt blir bra, säkert! :) Se till att slappna av och njuta av varenda sekund! :)

2007-06-29 @ 20:35:24
URL: http://somaja.blogspot.com
Postat av: Frida

Lycka till :)

2007-06-29 @ 22:32:42
URL: http://randigtochprickigt.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits