UFO

I lördags var en stor dag. Vi skulle hämta ringen. The Ring, med stort A. Alians. Inte någon läskig ring med japanska döa ungar. Utan en vacker enstensring för mer pengar än jag vill skriva här. Vi har varit hos guldsmeden tusentals gånger känns det som. Varje gång med bilder och väldigt bestämda åsikter om hur ringen ska se ut. Å det har känts som han har lyssnat och förstått. Men tydligen inte.....

Eftersom jag och Palten, helt otippat, gick ut på fredagen med en av hans kollegor var vi lite bakis på lördagen och Palten ville inte köra bil. Men eftersom det var dagen, Ring-dagen, så bestämde vi oss för att gå de 8 kilometer det är till guldsmeden. Det var kallt och blåsigt och en liten sträcka fick vi gå på en läskig bro utan någon egentlig plats för två runda hobbitar till fot. Men vi gjorde det. Vi gjorde det för ringens skull.

Tillslut kom vi i alla fall fram. Å vi skulle äntligen få se den. Å sen får vi askan, och öppnar den och det är bara... alldeles... fel! Det är inte rätt. Det är In-te vad jag ville ha! Det är till och med så fullt så jag inte kan tänka mig att ha på mig den någonsin. Men han står där alldeles rund och guldsmedig och tittar förväntansfullt på mig med sina ledsna hundögon, eller ja de är ju ganska glada, men han står där och är lycklig och tycker han har gjort en fin ring och det är verkligen det fulaste jag sett i hela mitt liv.

Det skulle vara en enstensring med en princesslipad diamant på 0,30 carat och med fyra klor som håller i varsitt hörn. Men istället är det ett jättelitet rymdskepp som landat på ringen. Å inklämt i rymdskeppet sitter en vacker sten. Men det ser man inte eftersom rymskeppet, eller jag menar fattningen är så förskräcklig, så det ser bara ut som om rymdskeppet har tagit med sig en ledsen och ful utomjording. Det är inte bra alls!
Så här ungefär11047-139

Jag försökte förklara på något trevligt sätt, men jag vet inte om det gick fram. Han påstod att man inte kunde göra fattningen mindre för så skulle stenen trilla ut så fort någon titta på den. Men är det här det bästa det blir så får vi tänka om. För jag tänker inte ha på mig den där ringen resten av livet. Det säger jag bara. Jag gifter mig ju med Palten, inte med
Alf!

Till och med Palten som alltid är artig och försöker se saker från den ljusa sidan sa "ja, det var ju inte den vackraste ring man sett", å då är det inte bra...

Kommentarer:
Postat av: Aradil

Nej, så himla trist! :(
Självklart ska du/ni inte ha den ringen. Ska man ha ett smycke resten av livet så är det ju otroligt viktigt att det blir precis så som man vill ha det.

Postat av: Barbasyster

Åh I love Alf. Varför finns inte han på köpdvd?

2007-03-21 @ 10:20:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits