Möhippa

I lördags hade Palten och jag planerat att proväta menyn. Palten hade ringt och beställt tid och pappa och hans sambo skulle följa med. Eller det var i alla fall vad jag trodde... Vi hade ställt klockan på nio för att komma iväg i tid, men sedan när klockan var kanske fem i nio började det ringa och ringa på vår dörr. Och eftersom vi inte känner en själ i Paltens lilla håla så kommer inte folk till oss och ringer på dörren. Speciellt inte klockan nio på en lördagmorgon. Jag vet att jag i mitt stila sinne tänkte, "det kanske är någon som ska göra något möhippigt/svensexigt" . Men sen tänkte jag direkt "fast det går ju inte, vi ska ju proväta menyn idag". Så när två damer med sönderklippta lakan på huvudet sedan springer in och slänger sig på mig i sängen tänker jag fortfarande "vad gör ni här, jag har inte tid med det här. Jag ska proväta menyn idag".

Men så blev det ju inte. Provätningen var inbokad till den nionde och lördagen ägnades alltså åt möhippa. Och det var nog den bästa möhippan even! Det var verkligen min möhippa. Allt var roligt och braigt och fint. Förutom att en av barndomskompisarna som var med och hämtade mig försökte toka till det lite med att sälja äpplen för 5 kronor styck eller tjäna ihop till en gratis frukost på McDonalds genom att torka borden. I och för sig var det hon som frågade personalen på McDonalds och jag fick ju en gratis frukost, men ändå. Det var bara för läskigt och jobbigt, och jag hade varit otroligt tydlig med att jag inte ville göra sånt. Men efter det så var allt trevligt.

Vi åkte till Uppsala där alla mina  kompisar befann sig. Alla som är bjudna och kommer på bröllopet var där, och efter ungefär en timme av fikande och mitt upprepande av "jag skulle ju proväta menyn idag" så ringer det på dörren och mina systrar kliver in. Då var jag tvungen att gråta lite, och fick ännu en föraning om hur mycket jag kommer gråta på bröllopet. Jag vet inte varför jag inte trodde mina systrar skulle komma, men det trodde jag i alla fall inte. Efter lite mer fikande så bar det av igen, den här gången var målet femkamp som jag tjatat om i flera år nu.
Gokart, brottas i stora sumodräkter och peta på varandra med jättetops var några av grenarna. Superkul, speciellt sumodräkterna. Dock inte elektriska tjuren - jag var helt värdelös. Jag tror det är någonting i kombinationen hård tjurrygg och mjuka barbalår som inte är helt lyckad.

Efter det åkte vi vidare hem till Barbasyster där Propellerkepsen hade varit barnvakt åt alla rara syskonbarn och där militärtältet stod uppställd och var pyntat med rosa och gröna girlanger som Barbasyster hade suttit och klippt till, tack för det min kära syster! Därefter blev det pyssel även för mig. Jag fick nämligen lägga en jättestor pärlplatta som var en bild av mig och Palten, vackert! Mina kompisar höll dock på att smälla av när de fick hjälpa till. Vissa av dem kanske inte är riktigt lika stora pysselnördar som jag är, men roligt var det tycker i alla fall jag. Efter det blev det grillning och cider. Alla hade med sig varsin cider till mig. Mycket lyxigt att inte behöva tänka på något, fast det kändes lite konstigt också. Men efter vi var klara med maten började alla säga åt mig att dricka mer, jag skulle nog behöva det...

Lite skrajsen var jag allt, men till slut fick jag i alla fall reda på vad det läskiga var som skulle komma. Nämligen en krokimodell. När den värsta förlägenheten släppt och jag inte tittade honom djupt in i ögonen för att slippa se några andra delar var det faktiskt jättekul. Vi målade med kol och jag är väldigt tacksam när jag ser hemsidan nu för att vi inte skulle måla på honom. Det verkar ju skitläskigt! Det tyckte även småkillarna som cyklade förbi när vi stod där och målade. Helt plöstligt hörde vi "Kolla, de målar av varandra, nakna. Skitäckligt!" Mycket roligt tyckte vi fnittriga brudar, men den nakna herren var helt iskall. Han är väl van förstås.

Kvällen fortsatte med vattenpipa, glass och Sing Star. Mycket roligt! Jag är så nöjd, tack alla ni som kom dit och som har fixat och donat så! Barbasyster och King Lear! Kickan, Shrillen, Dr. Snuggles, fru Bratwurst, Ally Mcbeal, Karin, Pulver-Eva, Linda och Pling! Ni är bra!

Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Gud, det låter som världens bästa möhippa. Kan inte du be mina vänner läsa ditt inlägg???

Postat av: Evasleva

Grattis att du också fick den bästa möhippan!
Visst är det en konstigt, härlig känsla just det där att alla gjort det bara för mig?!

2007-05-29 @ 15:54:32
URL: http://www.evasleva.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits