Bröllop och fula mässtomtar

Jag har precis väckts av att världens retigaste svåger, Propellerkepsen, försökte få Palten att skeda honomm. Palten sov och var inte glad. Efter det sparkade Propellerkepsen ut Palten från hans madrass och tyckte han skulle gå på toa och bajsa, för det är sånt som män gör på morgonen tydligen.
Nu har Propellerkepsen åkt till sitt jobb i sina nya födelsedagskläder och Palten ligger fortfarande och sover. Framför oss väntar tolv+ timmar i bil med Paltens mor upp till Piteå. Hoppas bara hon har AC i bilen. Jag har laddat med min nya besattning, Sudoku. Jag är lite sen och har inte fattat tjusningen förrens nu.
I morgon ska vi gå på
Nolia-mässan och titta på fula, dyra badkar i marmor och ännu fulare, men lite billigare trädgårdtomtar som visar snoppen. Roligt.
På lördag ska vi på bröllop. En av Paltens barndomskompisar ska gifta sig och Palten och hans kompisar ska hålla tal. De har dock inte skrivit nåt tal än, men Palten verkar inte nervös. När jag var tärna förra året, började jag skriva på mitt tal två veckor innan bröllopet och sket nästan knäck hela dagen fram till talet var hållet. Det är ju läskigt! Tur att jag inte har valt ett yrke där jag måste stå inför en folksamling och prata. Men det är ju i och för sig något positivt med att jag är arbetslös...


Kommentarer:
Postat av: Moqen

haha, du kommer bli galant på att prata ner de stackars tonåringarna när du börjar jobba ska du se ;)
Hoppas ni får kul på bröllopet, och det var verkligen jättekul att se er båda två en stund när ni hälsade på i min nya lya!! KRAM

2006-08-10 @ 22:57:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits