Gråt

Nu har jag och Palten våldgästat Barbasyster och Propellerkepsen i flera dagar och det är dags för oss att resa vidare. Det är ganska jobbigt att vara näst intill hemlös och åka runt mellan intet ont anande släktingar och "hälsa" på.
Ikväll ska vi alla fall på kräftskiva i Huvudstaden. Det känns inte så jätteroligt faktiskt. Dels är det Paltens vänner, som i och för sig är trevliga, men det kommer vara fyra stycken där som man känner å jag vill inte sitta och berätta vad jag gör, det vill säga inget, om och om igen. Sen vet vi inte riktigt hur man åker för att komma dit. Å bilkörning med mig och Palten i Huvudstaden brukar inte alltid gå så bra. Om ni inte tror mig så fråga Barbasysters bil. Den ville faktiskt ha nya däck fram och bak på förarsidan, så det så!
Dessutom har jag drabbats av det ständiga problemet av att inte ha någonting att ha på sig. Men den här gången kan det faktiskt stämma lite grann. Hälften av mina kläder befinner ju sig i Paltens knarkarkvart på okänd ort och resten ligger nytvättat i en tvättkorg här. Men det finns ändå ingenting, och jag har inga pengar så jag kan inte köpa nåt nytt. Gråt-gråt!
Å fortfarande inget jobb, eller någon lägenhet. Gråt-gråt-gråt!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits