mrspitepalt goes mrskirchsteiger

Barbasyster har mani. När jag kom hit i förrgår hade hon rivit ut alla garderober i tjejernas rum och börjat möblera om. Stortjejerna har fått varsitt krypin ute i rummet och lilla-orange rumsterar numera under våningssängen tillsammans med tvåmiljarder dockor, tuggade nappflaskor och miniblöjor.
Eftersom jag är Barbasysters
Ernst  måste jag vara med och bestämma hur allt ska se ut. Det är mycket bra. Varken Barbasyster eller Propellerkepsen är speciellt intresserade av inredning och bryr sig inte så mycket om hur det ska va, bara det är snyggt (till skillnad från mig och Palten som fortfarande inte kan enas om vilket porslin vi ska ha). Därför passar jag ju på att tycka och välja när ingen säger emot.
Så jag och Barbasyster tog bilen in till Ikea där det inhandlades tyg till anslagstavla och draperier. Härligt! Bilresan piggades upp av Ernst-insirerade-ordspråk. Tillexempel, "det är bröd och korv i nån slags skön förening" och "här sitter jag och ciselerar en apelsin".
När vi sedan hittade rosa skurhinkar och disktrasor med döskallar på var dagen fulländad

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits