Aaaahhh, jullov!

Första dagen på jullovet känns inte riktigt lika magisk som den gjorde när man var barn. Kanske på samma sätt som julafton inte känns lika magisk. Nu måste man griljera, koka och städa. I och för sig får Barbasyster städmani och gör allting själv, så även när jag frågar "kan jag hjälpa dig med något?" för femhundratjugoandra gången säger hon "nja, jag vet inte badrummet ska ju städas å sen ska vi bygga en marsvinsbur som passar in under trappan och sen ska soffans alla kuddfodral tas av, tvättas och sättas på igen. Men du behöver inte göra något".
Å Lilla-orange har ramlat och slagit huvudet i ett bord, eller ramlat och ramlat, hennes fästeman/granne "sparkade ner" henne så hon ramlade handlöst och tog emot sig med ögonbrynet på bordskanten.  Men när de sen kom in till sjukhuset  tyckte inte läkarna att de skulle sy för såret var så rakt, så hon blev limmad istället! De limmade Lilla-orange! Nu har hon en stor mörk fläck på ena ögonbrynet. När hon blir stor kommer hon få ett coolt ärr, precis som Dylan i Beverly Hills. Men han blev nog inte limmad.

Kommentarer:
Postat av: Ewa

LIMMAD??!!! Stackars lillorange. Hon kommer minnas denna jul hela sitt liv och oja sig över korten medan barbasyster och propellerkepsen kommer tycka att hon är sötast på de bilderna. Vi har foton på min xtradotter när hon en jul har vattkoppor och är naken förutom en hjälm i skumplast för att hon inte skulle bli limmad. De bilderna är de bästa!!!Det tycker inte hon.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits