Bra eller anus

I morgon ska jag barnvakta en rund Palt-systerdotter och sen på onsdag är det julbord med jobbet (okej, hur vuxen är jag?! Nu får det ju vara nog snart...) Sen är det tamefan jullov! Yippie, hurra! (okej, lite mindre vuxen nu kanske)

Dessa är mina förhoppningar och farhågor inför julbordet:
+Att någon ska bli för full och göra bort sig
-Att detta någon kommer vara jag
+Att jag kommer ha trevligt med mina trevliga flick-kollegor
-Att jag kommer hamna mellan diverse engelsktalande läskiga herr-kollegor och sitta tyst hela kvällen
+Att maten kommer vara smaskig med mycket sött och efterrätter
-Att det bara kommer serveras suspekta syltor och sillar och inlagda grisfötter som jag tvingas äta så de läskiga herr-kollegorna inte tycker jag är oartig
+Att detta är sista gången min jobbiga självupptagne bordsgranne är med
-Att någon, säkert den självupptagne, håller ett pinsamt tal och tackar och överlämnar blommor
+Att jag ska ha på mig min nya vackra klänning jag fick av Palten i julklapp (ser ni vad hemsk jag är, jag valde ut en klänning själv)
-Att alla andra kommer direkt från jobbet och har på sig jeans och sweater-west (som faktiskt vissa av de brittiska har) och jag känner mig överpiffad

Detta är mina förhoppningar och farhågor inför de sista 40 minutrarna av detta dygn
+Att jag kommer somna som en sten, eftersom jag är trött.
-Att jag fortfarande inte plockat fram saker inför morgondagen, eller rensat min säng från tusen miljarders prytlar
+Att det är minusgrader ute vilket betyder att det är vinter
-Att jag är en pensionär som bloggar om väder
+Att detta var ett roligt sätt att blogga
+Att detta kan fortsätta i all oändlighet
 

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Gullpaltis, jag tror att du kommer vara kvällens prinsessa, skit i om de andra är fula och tråkiga: det brukar jag göra. Man vill vara snygg nån himla gång och om de inte tar tillfälle i akt betyder de att de är tråkiga och lejda och du är ung och cool. HÄR ÄR DET MINUS 14 HURRA!!! Och om du hamnar bredvid britterna. bli full! De brukar minsann inte spotta i glaset !

2006-12-19 @ 07:59:50

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits