Morr!

Jag vill ha ett jobb NNNNUUUuuuuuuuuuuuu!

Min kompis Pulver-Eva har fått jobb, vilket är jätteroligt. Men självklart blir man ju lite avundsjuk. Jag vill också ha jobb. Men jag vill ju inte att hon inte ska ha jobb. Jag vet inte om jag tycker avundsjuka är så farligt. Det enda avundsjuka säger är att man tycker nåt någon annan har är bra och att man vill ha samma sak. Det säger ju inte att man vill ha det istället för den andra personen. Missunsamhet däremot, det är inte särskilt trevligt. Men avundsjuka... Jag vet inte, har jag fel?

Grattis i alla fall, Pulver-Eva! Du kommer lyckas jättebra på ditt nya jobb och alla små tonårskillar kommer bli kära i dig och alla små tjejapor kommer avundas dig för dina snygga kläder.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits