Önskedrömmen fortsätter

I väntan på den perfekta lägenheten fortsätter drömandet och inredandet.
*En vägg av
detta i vardagsrummet, kittlar skönt i kistan. När jag och Palten någon gång sedan blir vuxna och köper hus skulle jag vilja ha detta bakom glas i köket, i stället för kakel.
*Här finns det också fullt med vackra tapeter, speciellt 50-tal och en del på 70-talet.
*Det här tyget är jag också lite kär i, men det får nog vänta till vi får egna små hobbitar.
*Då skulle jag även vilja ha en sån här, helst i rosa. Men jag vet inte mina tjocka barn skulle få sitta på den. Men den är ju så vacker.
*Marimekko kan man alltid lita på. Det här skulle jag vilja klä en sänggavel med, det här vet jag inte vart det skulle passa, men passa skulle det och det här skulle jag gärna ha i ett badrum.
*En sån här skulle gärna kuna få svälja allt vårt badrums-smuts. Men jag antar att Palten inte skulle acceptera en vacker rosa, så en cremefärgad blir nog bra.
*Oh, my god! Om jag sparar riktigt, riktigt länge på min lilla lärarlön kanske jag någon gång i pensionstid skulle ha råd med en sån här. Gul som solen, I'm dying here! Ja skulle nog kunna tänka mig en sån där mönstrad ljusblå också, eller en klassiskt röd. Det är helt okej med mig.

Nä, nu blir jag deppad över alla orealistiska drömmar. Dags för film med Palten och hans syster+familj.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits