Sometimes her arms bend back...

Häromdagen återupplevde jag en scen ur Twin Peaks i min systers garage. Det var mycket läskigt.
Det var scenen när agent Cooper undersöker Laura Palmer på bårhuset och petar ut en bokstav från under en av hennes naglar.
Jag och min svåger, Propellerkepsen, höll på att plocka undan lite. Vi var nästan färdiga och jag skulle ställa ner de sista brädorna bakom en stor trälår som stod i en garderob. En sådan porös historia som det bott socker i en gång i tiden. Nu stod lådan på lur och hade en liten glipa bakom sig. Brädorna jag höll i var ganska tunga och den sista biten ner till marken gick ganska snabbt. Men istället för att ställa ner den med handen precis bakom lådan, ställde jag ner dem och snuddade med tumnageln precis på lådans kant och en ½ cm lång träflisa bosatte sig under min tumnagel. Långt in under tumnageln bosatte den sig, med väskor och flyttkartongen. Möjligtvis även en liten skåpbil.
Aj, aj, aj!
Det värsta var nästan efteråt när vi försökte få ut den med nålar och pincetter. Jag höll på att svimma och var tvungen att lägga mig i soffan och sen fick jag stoppa tummen i en äggkopp med olja. Det var tydligen bra av någon anledning. Tillslut fick jag i alla fall ut jättestickan och nu bor den i stället på en tejpbit i min plånbok. Den ska nog flytta snart, men jag var tvungen att visa den för Palten.
Stackers, stackers tummen!

I övermorgon ska jag på anställningsintervju. Hjälp!


Kommentarer:
Postat av: Ewa

aj.

2006-06-07 @ 13:05:02

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits