SugerPalten

Väskan är inte klar än.
Jag måste sy på axelband och det kändes tråkigt och besvärligt i går framför Homestyling.
Så istället tog jag två slatt-bitar och sydde den här
11047-59
Jag vet inte riktigt vad jag ska ha i den än.
Kanske min mobil, eller nåt litet smink.
Eller mina små, små slantar som jag kommer ha på min fattiga, fattiga semester.
Tur att min rika fästeman, SugerPalten, kan försörja mig.
Alltså SugerPalten som socker, som Sugardaddy. Inte som suger, som suger på nappflaska.

Idag har vi packat och flyttat hela dagen lång. Pust och stånk!
Min snälla svåger, herr Barbasyster, har hjälpt till och burit och lyft och haft VCT-overall.
(Det måste man tydligen ha om man är villaägare)
Sen har han tagit armkrok omkring mitt och Paltens huvud och skällt lite på oss för att vi packat så dåligt och har så mycket saker.
Sen gick vi ut på balkongen och tjuvrökte varsin gammal cigarett som vi hittade i köksskåpet.

Nu ligger Palten framför TVn i en gammal säng utan sängkläder och tittar på trista pojkprogram, och jag sitter här och suckar tungt över allt som forftarande är kvar att packa


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits