Choklad-dilemma

King Lear och jag började diskutera Alladinchoklad och alla snuskiga bitar som alltid blir kvar. Självklart romrussin. Men King Lear började även svamla om en körsbär i choklad, å då undrar jag bara, finns den kvar fortfarande? Jag minns den då inte. Självklart har man väl aldrig frivilligt ätit nån av de där snuskbitarna, men i nåt svagt ögonblick eller nån gång när man var yngre kanske man ovetande stoppade en sån bit i munnen och fick sen springa till papperskorgen för att spota fjorton gånger medans man hade romrussin-sörja rinnand över hela hakan. Så detta är alltså ett rop på hjälp från en undrande mrspitepalt; finns snusk i choklad, eller nej förlåt jag menar ju körsbär i choklad, kvar i asken?

När jag var liten åt jag allt den som var som en virvel, noisette kanske den hette.  Å sjävklart trillingnöt. Nu gillar jag nog den nya med kaffesmak bäst, fast trillingnöten är ju en klassiker.

Så länge det inte är sprit i så är jag glad.


Kommentarer:
Postat av: barbasyster

I´m sorry sister, men den är nog kvar. Jag skulle t.o.m. vara glad för an Alladinask just nu eftersom det är mindre än 12 timmar kvar tills min tenta börjar och jag har fortfarande hjärt- och njursjukdomar kvar att skriva om. Sedan ska jag läsa in allting (hitills 14 sidor). Tur att de visar ER-repriser. Det går liksom lättare om man har TV:n på samtidigt. Eller...?

Postat av: Eva

Vi gifter oss borgligt så vi ska ha vigsel och fest inne på F16. Ni då?
Vad skönt att ha fotogra fixad.
Det är ju så dyrt också!

2006-11-28 @ 13:04:43
URL: http://www.evasleva.umu.se
Postat av: barbasyster

På en av dina länkar hade någon stoppat värmeljus i äpplen. JUuuuu. Ta bort dom!!
Vad hände förresten med de vackra julkorten som jag jobbade med i fredags. Nu har jag lim.

2006-11-28 @ 14:06:56
URL: http://mrspitepalt.blogg.se
Postat av: mrspitepalt

Å, stackers Barbasyster! Det är inte roligt med tenta. Men tv är ju väldigt bra, det funkade alltid för mig.

2006-11-28 @ 17:06:42
Postat av: barbasyster

Tentan sög.

Var står vi när det gäller julblommor?

Jo vi blir några fler till jul. Biggyborna skulle inte bort, Bergmarksklanen kommer och Bungalow tar med sig en japansk konstpolare. Det kommer bli toppen! Vi dukar på övervåningen och så slår vi upp tältet! Start planning!

2006-11-28 @ 20:40:48
URL: http://mrspitepalt.blogg.se
Postat av: mrspitepalt

Vänta nu Barbasyster, det här är inte bra. Nyss var det ju härlig Bullerbyn/Madicken-jul. Bara människor man trivs med, inget baksug i rumpan, bara sug efter knäck och massvis med klappar. Det enda som fattades var Astrid Lindgren i en basker. Men nu... Nu ska hela ert hus invaderas av folk, världens läskigaste herr och fru drake, de där tysta tonåringarna som bara svajar runt och är långa och skumma och nån superminiliten konstmänniska till på köpet! Jag får ångest! Det är nästan som att Kråkboet är ett alternativ att ta i beaktande. Vore det inte för Hesa rösten och Cacao-mannen så vete sjutton...

2006-11-28 @ 23:00:35
Postat av: mrspitepalt

Nä, förlåt Barbasyster! Det där var ett slag under tomtens bälte. Jag ska aldrig någonsin jämföra ert trevliga hem med mini-muminföräldrarna. Jag blev bara så chockad över att min drömjul gick i kras. Bara jag får se Karl-Bertil, så är jag nöjd. Helst inte på en pall i köket.... Jag kanske kan sitta i kökssoffan.
Julblommor=ja tack gärna! Ernst myser i sin julemössa! Hyacinter och hyacinter och hyacinter! Ska jag arangera eller?

2006-11-28 @ 23:03:36
Postat av: barbasyster

Om du vill kan jag rulla hemgjorda tryfflar åt dig. Rull rull rull pilla därta rull rull rull...

Arrangera gärna men jag skulle vilja ha dem innan fjärde advent. Får jag köpa något på egen hand så länge?

2006-11-29 @ 09:07:58
URL: http://mrspitepalt.blogg.se
Postat av: mrspitepalt

Men knasiga Barbasyster, jag trodde att du ville att jag skulle dona med blommor. Du får ju köpa och fixa hur mycket du vill. Det är ju ditt hem.
Även om Ernst ju självklart kommer gå omkring och spana och stelt utbrista "jaha, så du gjorde så där alltså... det kan ju också vara, eh... ja... bra."
Dessutom kan Propellerkepsen få ha dina nipp-praliner i fred. Han äter ju Anton Berg så nipp-pralin borde ju vara ett steg upp.

2006-11-29 @ 19:11:14
Postat av: barbasyster

Jag vill självklart att du arrangerar, men fram tills jag träffar dig får de fyra hyacintlökarna jag köpte stå i fönstret och vissna. Det blir vackert!

2006-11-29 @ 22:57:31
URL: http://mrspitepalt.blogg.se
Postat av: Ewa

Kära paltochbarba jag vill också känna alla de där som ni pratar om, hesa rösten och cacaomannen verkar vara hemskt spännande. Och jo, körsbärschokladen finns kvar, jag har blivit så tantig så jag VILL att de ska vara kvar och jo, jag äter dem och tycker om dem. JAMEN JAG VEEEEEET jag får ju inte göra det men jag gör det. Till mitt försvar så hatar jag romrussin, fy för den lede.

2006-11-29 @ 23:12:23

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits