Finaste Palten!

Var på stan idag med resten av Stockholms befolkning. Ska på fest ikväll och eftersom jag helt plötsligt inte äger ett enda plagg var jag tvungen att gå ut och köpa nåt. Faktiskt tror jag dock att den svarta skjortan (puffärm, härligt!) jag köpte kommer användas igen till skillnad från många andra festplagg som inhandlats i sista minut. Dock upptäckte jag att jag glömt mitt pass hemma och eftersom mitt legg gick ut i våras och jag fortfarande är hoppfull omatt jag nån gång ska växa upp och ta det förbannade körkortet har jag inte skaffat nåt nytt legg. Sist jag var på systemet med det ogiltiga legget fick jag knappt handla. Så nu vågade jag inte ställa mig i tusen-meters-kön, ifall jag skulle få nobben där framme. Tänk om de andra i kön hade trott att jag var en fjårtis som försökte köpa ut med nån annans leg. Pinsamt!
Därför står nu Palten på ett system i centrala Stockholm och svettas och är antagligen skitförbannad. Min kära Palt gillar; vildmark och norrland och tanken på att den närmaste grannen är en lång skotertur bort.... Eller nästan i alla fall. Han gillar däremot inte; folksamlingar, mycket folk och många människor i en klunga. Därför tror jag inte han är så lycklig just nu.
Men som tur är, är han min bästaste Palt så han köper mig en flaska vin.
I löööööv you, Palten!

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Hehe. Det där är en skada som är svår att bli av med, jag fixar inte heller sånt där, jag kan inte med när det blir för trångt. Herreminje ja jag önskar att jag någon gång fick visa mitt leg men det är det ju ingen som ber om. Morr.... Kram ha en finfin helg lilla paltvän.

2006-11-10 @ 23:02:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits