Jag är så avundsjuk!

Jag har två apseluta drömjobb.
Det första drömjobbet önskar jag lite ska bli sant en dag så det vill jag inte riktigt berätta om. Men det andra... det andra är inte en verklig önskan utan en dröm, eller fantasi snarare.
Tänk att få vara
Joanne Rowling.
Tänk att få sitta åtta timmar om dagen och hitta på om Harry Potter. Tänk att vakna på morgonen. Skicka iväg barnen till skola och dagis, mannen till sitt jobb på sjukhuset (jag är inte fanatisk, det är inte så att jag ligger utanför hennes hus med en kikare och en kartong munkar, jag råkar bara veta litegrann om hennes liv) och sedan få sätta sig ner och skapa Harrys värld. Hitta på alla knasiga namn, vidriga skurkar och braiga kärleksaffärer och trick. Tänk att få göra allt det och sen bli en av världens rikaste människor på kuppen.
Jag är så avundsjuk!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits