Jag vill bo - i ett hem - annars får jag slem...

... i halsen alltså. Ja ja, det var inget kanon rim. Men det andra jag kom på var en lem. Å, det vill jag verkligen inte ha.
Jag är less på det här nu!
Barbasyster har satt upp julgardiner i sitt köksfönster. Sitt köksfönster i sitt hus. Julgardiner som hon själv sytt på sin syjunta som hon har med sina damer. Jag vill också ha julgardiner och eget hus med köksfönster och damer. Jag har en tältsäng hos King  Lear och en Palt i en etta på 38 kvadratmeter. Jag vill ha ett hem!
Ett hem med julpynt och glöggdoft och damer. Eller i alla fall ibland skulle det vara damer. När man hade syjunta eller fika eller kalas.

Föresten Barbasyster, VACKERT! Du är så duktig!

Men de där julkorten.... hur ser de ut egentligen? Har marsvinsbebisarna fått posera nakna med tomteluvor på ett fårskinn, eller?


Kommentarer:
Postat av: barbasyster

Ååh you just wait and see. They´re totally gonna be ready in time for my weddingparty.

Nu ska jag värma min glögg...

Jag skickar en till bild för att pigga upp dig. Det är inte bara vackert här i förorten.

Vad tror du om kappa till köksfönstret? Å vilken färg?

Postat av: barbasyster

By the way, tack för tipset om nakna marsvin på ett fårskinn. Jag hade funderat på Propellerkepsen som därtar sig men det kanske är lite magstarkt?!

2006-11-14 @ 23:07:55
URL: http://mrspitepalt.blogg.se
Postat av: Ewa

Alltså nu måste barbasyster OCKSÅ ha en blogg för jag måste få se marsvinen. Men Paltis, jag tycker att du förtjänar ett bättre jobb och att du ska få bo med palten för annars vet jag inte hur det här ska gå. Det är synd om dig ju. Såklart du ska ha ett köksfönster och höra hemma. Det här går inte för sig mer. Jag föreslår att du flyttar samma sag som rackarungarna sår lov. Vad säger du?

2006-11-15 @ 10:54:39
URL: http://www.kafferep.habibi.se
Postat av: Ewa

FÅR inte SÅR. Jag är, som vi säger i Pite, lite lejd.

2006-11-15 @ 10:55:14
Postat av: King Lear

Men lilla paltsyster, känns det så eländigt? Man kan tro att du bor i en skrubb under trappan hos Dursleys. I väntan på ett eget hem har du fritt fram att julpynta hos oss. Men eftersom jag jobbar hårt på att vara en medelålders och konventionell borgarbracka så kan vi kanske vänta med tomtarna ett par veckor i alla fall. Dessutom har du ju inte bara en tältsäng, utan ett helt rum där du har fritt fram att leva ut alla dina hemliga pyntlustar och -laster. You go, girl!

2006-11-15 @ 14:18:37
Postat av: mrspitepalt

King Lear; det är inte så farligt. Jag trivs i ditt arbetsrum. Det är bara ibland jag får lite ångest. Hade jag haft ett eget hem hade jag kunnat ställa upp mina kitchiga-icke King Lear godkända-tomtar redan i morgon, om det inte vore för min julfacist till fästeman förstås...

2006-11-15 @ 18:47:30
Postat av: Ernst Kirchsteiger (alias mrspitepalt)

Kära Barbasyster,
det är lite svårt att avgöra vilken färg som samstämmer bäst ihop med de andra sköna nyanserna på din oerhört inspirerande och vackra gardin. Kan det vara den röda, som med sin mustiga hetta skänker en värme över köket? Kan det vara en skönt grön nyans, som ligger någonstans mellan barrskog och oliv, som vill existera i en skön kombination med vägg och golv? Eller kan det vara en läckert guldig ton, som inte bara lyfter gardinstången utan ger en lyxig känsla till hela köket, som annars bara doften av nybakt bröd kan ge? Det är svårt att säga, svårt att säga. Allt jag kan säga är att gardin och kappa, vill varandra nånting.

2006-11-15 @ 18:55:37
Postat av: mrspitepalt

Dessutom Barbasyster, vilket weddingparty är det du pratar om? Har du en ny hemlig karl som du ska hemligt gifta dig med? Vad säger Propellerkepsen om det?

2006-11-15 @ 18:58:12
Postat av: barbasyster

Partyt är den där bröllopsfesten som vi utlovade för 4 år sedan. Den som kommer gå av stapeln vilket år som helst...jag skriver på julkortet om du är bjuden.

2006-11-15 @ 21:59:53
URL: http://mrspitepalt.blogg.se
Postat av: barbasyster

Åh Ernst. Du är så klok och god. Du kan få komma och gå barfota på vårt golv. Jag har dammsugit det. Jag tror till och med jag har ett par clementiner i kylskåpet som du kan få cicelera. Men tack för tipsen. När min inredare kommer förbi ska hon få fixa det. Fast först måste hon nog fixa till det där badrumsskåpet som står i mitt vardagsrum och bara väntar på att bli tapetserat.

2006-11-15 @ 22:05:33
URL: http://mrspitepalt.blogg.se
Postat av: mrspitepalt

Hallå där, OM jag är bjuden!? Om du inte passar dig kommer våra bröllopinbjudningar se ut så här:
Inbjudan till konstert med BARBASYSTER!
Hon kommer sjunga högt och länge och småprata mellan sångerna.
Dessutom kommer jag och Palten gifta oss, om det finns tid över...

2006-11-15 @ 22:13:24
Postat av: www.kafferep.habibi.se

Kära palt och barba. Ni är helt tokiga i huvudet. Jag tycker inte att ni ska söka hjälp men att folk i er närmsta krets heter King Lear, Propellerkepsen (har han en sån?, finns det för vuxna?) och palten är mycket mysko. Och det här lille arge barnet vad hette hon? Tokbrudar.
Kram / Jultigern

2006-11-15 @ 22:38:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits