Ljuset i tunneln

Ljusglimtar en deppig måndagskväll som ändå får en att känna sig lite småglad
*Kling Lear; som inte bara lovar att hon ska ge alla elaka tonåringar stryk, utan som också ha köpt mig en embossingfön i examenspresent!
*Min lilla systerdotter Blonda My som menar att mina elaka elever är skitkorvar.
*Min systerson som hittar en stor bit Dark Rasberries gömd i ett skåp och tycker att jag nog behöver den för att bli lite gladare.
*Min Palt. Alltid min Palt.
*Cityakuten
*Stämplar, embossingpulver, föner och vita kort. 11047-111I´m going to pyssel my sorrows away! 11047-112
*Tanken på att det bara är 34 skoldagar kvar (33 om man inte räknar avslutningen). Sen hoppas jag att jag aldrig behöver sätta min fot i den förbannade skolan igen!
*Å sist men inte minst, tanken på de få rara elever man har som faktiskt uppväger tio hemska. De rara elever som håller upp dörren för en, eller stannar kvar efter lektionen för att diskutera vilken av Jonas Gardells böcker om Juha och Jenny man tyckte var bäst eller som skriver mail för att fråga om uppgifter och avslutar mailet med ett " hoppas du har haft ett jättetrevligt lov, vi ses i morgon!" Rara,rara elever!


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Hejsan.
Såg hittade din blogg när jag gogglade efter förklädesmönster. Det är så att jag har blivit trött på alla fula vanliga förkläden i affärerna och vill sy förkläde av typ romantik, gärna halterneck. Har inte tillbringat så hemskt mycket tid med att sy och pyssla så jag behöver hjälp. Har du något mönstersom jag skulle kunna ta del av? Jag söker att göra ett förkläde av denna typen...om du går in på www.anthropologie.com och söker på "apron" så ser du stuket. Tänkte det var värt att kontakta.
Min dröm är att börja göra väskor men vet inte heller där riktigt vart jag ska börja. Tips?
MVH Louise

2006-11-17 @ 15:52:54
Postat av: mrspitepalt

Hej Louise! Kul att du trillade in =).
Själv är jag väldigt dålig på att följa mönster. Jag brukar ta ett gammalt förkläde eller en gammal väska och rita ett eget mönster efter det. Därför kan jag inte riktigt tipsa dig om någor bra mönster. Men ta ett gammalt förkläde, mät lite på dig själv och sätt igån! Det brukar funka bra för mig...

2006-11-20 @ 17:20:15
Postat av: Stina

Här finns många förklädesmönster:
http://www.smartcart.com/1sew/cgi/search.cgi?terms=apron

Du kan även låna "Förklädesboken" av Kerstin Lokrantz på de flesta bibliotek.

2007-10-20 @ 20:24:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits