Ah, hösten!

Höste är här nu. Löven regnar ner från träden och lägger sig på trottoaren som en blöt matta. Först är det fint och sen halkar man och bryter lårbenshalsen när man springer till tunnelbanan. Då är det inte så roligt längre. Jag har inte så där jättegod koll på var lårbenhalsen sitter, men det är väl den som gamlingar bryter, och jag börjar ju bli en sån nu. Fast så länge jag kan springa till tunnelbanan är jag nöjd.
När det är höst får man ha många kläder på sig, så man kan dölja allt det mjuka. Dessutom får man sitta inne hela dagarna och fika te och muffins. Eller kaffe och chokladbit. Eller varm choklad och kanelbulle. Å väntar man bara nån månad så kan man fika glögg och pepparkaka. Barnglögg alltså, spritglögg smakar ju alko-tomte.
Dessutom är hösten pysselårstiden framför andra. Många bra tv-serier har startat igen och julen är redan på Ikea (även om jag ju fortfarande inte sett den...) vilket betyder att den bara är några månader bort, vilket betyder att det snart är dags för julpynt och julkort. Jag kom på hur mina skulle se ut i mars och jag har velat göra dem ända sen dess. (Hur går det för dig, Barbasyster? Några idéer än? Moahaha!).
Idag var jag också och köpte garn för att sticka mig en sjal. Gammelrosa vackert ull-garn. Jag kommer ha den vackraste sjalen i hela skolan. Inte så svårt i och för sig eftersom majoriteten där är tonåringar och de går ju runt i t-shirt och stringtrosa hela året runt...

Kommentarer:
Postat av: barbasyster

hej hej hej bejbysyster tänk för att jag har det! Några marsvinsungar och en gammal hund kommer nog göra susen och sen kan mina kort knulla dina! Så moahaha tebaks på dej!

Postat av: Kling vid Språkpolisen

Får man verkligen skriva knulla på den här bloggen?

2006-10-16 @ 22:09:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits