När man är vuxen...

När man är vuxen har man byxor med pressveck som aldrig försvinner.
När man är vuxen vill man inte köpa sju hekto smågodis och äta upp det i bilen hem.
När man är vuxen tittar man på vuxna program som Agenda, Rapport och A-ekonomi.
När man är vuxen går man också på konferans.
Jag har alltid trott att när man är på konferans åker man till ett hotell, äter mycket mat, någon super sig väldigt full och säger pinsamma saker och minst tre stycken har sex med folk de inte borde haft sex med. Jag hade därför höga förväntningar inför den stundande konferansen.
Döm av min förvåning när konferansen ägde rum i vårt bibliotek. Det är i och för sig ett fint bibliotek men det finns inte precis plats för nåt fuffens. Vi bjöds inte på nåt alkoholhaltigt, inte ens kaffe faktiskt. Å när det sedan inte ens bjöds på en endaste liten kanelsnäcka kände jag mig grundlurad. Vad var det här för en
j-a konferans?
Det visade sig att konferansen, om man nu kan kalla den det, bestod av ett långt möte där vi satt runt ett bord och upprepade sånt vi redan skrivit ner på papper. Ingen diskussion, inga samtal, inte en endaste liten dry martini. Klockan halv sex satte jag mig på tunnelbanan hem.
Är det så här trist att vara vuxen vill jag nog inte vara med.

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Sitt lugnt i båten darling. Jag har jobbat på konferenshotell (www.lovik.se) och har sett och hört allt det du hoppas på. Oh. My. God. Jag tror att när du har varit på den "riktiga" sortens konferens vill du inte heller vara med.

Postat av: King Lear

Det fina med att vara riktigt vuxen är att aptråkiga saker plötsligt är intressanta: lyssna på pratradio i P1, läsa nyheterna i morgontidningen, prata politik, gå upp tidigt på helgerna, inte bry sig om att det är modernt med stövletter och kortbyxor - ja, listan kan göras lång. Däremot medför tyvärr inte ett fullvuxet tillstånd att man automatiskt slutar glufsa i sig smågodis tills man mår illa. Du kan se fram emot många sköna stunder med en ask Bridgeblandning framför framför A-Ekonomi ...

2006-10-16 @ 22:00:02

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits