Bling-bling

Aradil skickade ut en allmän utmaning till folk att visa upp sina smyckesgömmor. Jag brukade ha mina smycken i en Marimekkoskål när vi bodde i stor lägenhet när vi pluggade. Men nu bor jag i kappsäck och då har man inte plats för lyx som smyckesskålar. Därför visar jag upp mina favoritsmycken istället.
Baglady-halsband 11047-158  som jag fått av min fina Barbasyster. Eller ja, egentligen fick jag ett annat först. Men Barbasyster förstår att jag är en hemsk människa som byter presenter, så vi åkte dagen efter tillsammans och bytte till detta. Vackert!
11047-162 Pilgrim-halsband som jag fick av mina fröken-kompisar när jag fyllde 25. I lööööv it, men jag törs inte ha det så ofta för det första gick sönder och så fick jag ett nytt, men nu är det mer än ett år sen, så skulle det gå sönder nu kanske jag inte får något nytt.
 Hemmapysslade 11047-164 armband som får mina knubbiga handleder att se smalare ut. Najs!
11047-163 Fint, fint armband med ametister och pärlor å andra stenar som jag glömt namnet på (några kanske är rosenkvarts). Detta fick jag av Palten i julklapp för tre år sedan. Han hade köpt det alldeles själv, han är så duktig!
Den här11047-160  från Pandora, å andra sidan hintade jag  dock väldigt odiskret om att jag ville ha. Typ så här  "jag har hittat en ring jag vill ha i julklapp. Den finns i min storlek, jag har lagt undan den i ditt namn. Köp den senast i morgon. Tack!"  Den fick jag i julkapp för två år sedan. Den är fin och prinsessig med en liten ring som plingar och plongar när jag går. Mysigt!
Slutligen 11047-165 mitt senaste fynd. Ett billigt armband från Wedins. Blankt än så länge.

Nu skickar jag vidare utmaningen.
Visa ert Bling!

Kommentarer:
Postat av: Aradil

Så många vackra smycken!
Omedelbara favoriter blev prinsessringen, bagladyhalsbandet och ametistarmbandet - precis min stil!

Postat av: Caisa

SCHNYGGT ARMBAND ju.

2007-04-27 @ 14:59:51
URL: http://caisas666.blogg.se
Postat av: Caisa

Å prinsess ringen var ju underbar

2007-04-27 @ 15:00:18
URL: http://caisas666.blogg.se
Postat av: Skolfröken

Nu har jag antagit utmaningen! Och jag gillade också ringen jättemycket!

2007-04-28 @ 17:01:30
URL: http://skolblogg.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits