Varning, blödiga damer!

Under påsklovet (som är över i morgon - gråt gråt) såg jag och Palten Pingvinresan. För er som gillar djurdokumentärer och inte är blödiga, se den. För damer eller alla som gråter när djur dör, se den inte! Det var som en dödsfest för pingviner med Gösta Ekmans dramatiska röst i bakgrunden. Pingvinpappor som dog ensamma på isen, pingvinmammor som blev uppätna av leopardsälar, pingvinbebisar som frös ihjäl ínuti sina ägg, luddna pingvinbebisar som frös ihjäl utanför sina ägg och sist men inte minst lite mindre luddna, men fortfarande bebisar som blev uppätna av fula fåglar. Som en snuff-pingvin film med massor av döda pingviner som blir ett med isen eller övertäcks av snö. Gråt-gråt-gråt!
När den fula, hungriga fågeln kom höll Palten för mina ögon som på ett barn. Det var inte en tlevlig film!

Kommentarer:
Postat av: Anonym

JAG VET! Mina kollegor har förbjudit mig att se. Hyr Happy feet istället sa de. Och det gjorde jag.

2007-04-15 @ 14:19:33
Postat av: Ewa

Ja det var jag som var anonym ovan.
Å jag är så arg, jag måste byta host för min blogg och allt är skit och funkar inte. DET ÄR SYND OM MIG! bajskorvars jäkla skit.

2007-04-15 @ 14:20:32
Postat av: Evasleva

Ja den är hemsk! Vi såg den en kväll och Happy Feet kvällen efter. Fast den tyckte jag också var hemskt sorglig...

2007-04-15 @ 14:53:26
Postat av: Haakonmarlene

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits