Flyttdags?

Nu är det mindre än en vecka kvar till jag börjar på mitt nya jobb, och det känns minst sagt overkligt. Vi har inte flyttat in i lägenheten än, förhoppsningsvis får vi göra det i morgon. Men sen måste man fixa med allt sånt här jobbigt som alltid strular när vi flyttar. Telefon, internet, el. Hm, det känns som om vi nog inte kommer ha internet eller telefon när vi flyttar in, speciellt inte om det blir i morgon. Det ska dock bli kul att få bo i en ny lägenhet, även om det bara är för ett år. Palten köpte en nytt köksbord när han var hem till Piteå. Perstorpsplatta med virrvarrmönster, IKEA från 60-talet. Kanterna är röda och benen är vita. Så nu funderar jag på om jag ska måla om två stolar vi har som är svarta så att de blir röda och matchar bordet. Fast jag har inte riktigt delgett Palten mina planer än. Jag tror inte han är lika pigg som jag på att börja göra om alltför mycket. Jag skulle dessutom också vilja tapetsera om vardagsrummet, och det är han nog definitivt inte sugen på. Men men, med lite övertalning ska nog min käre make gå med på det.

Nu måste jag nog sova om jag ska orka flytta alla kartonger och möbler i morgon. Sjävklart finns det ju inte hiss i huset, tur att vi bara bor en trappa upp.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits