Ödet slår tillbaka

Som sagt, jag talade för snabbt. Sekundern efter jag skrivit inlägget kom människan som är huvudlärare för min programgrupp in. En gubbe i samma ålder och med samma temperament som min far. Men min far är lite mer uppfostrad och har lite mer hyfs, speciellt när det gäller människor han inte känner. Denna människa har ingen hyfs. Dels berättade han för våra nya ettor att det var så viktigt så med hälsa och idrott. "när jag anställer er tittar jag först på er och sen på era betyg, vad ni har på er och hur ni ser ut" Va!!! Är du inte klok? Är det smart att stå och säga till osäkra sextonåringar att det är jätteviktigt att de tränar och ser bra ut och har snygga kläder, annars kommer de inte få något jobb? Dumma j-a människa!

Så när jag precis skrivit klart inlägget kom han sättande och började svära över att skrivaren skrivit ut snett eller nåt. Tydligen hade någon (han la väldigt stor tyngd vid just det ordet, och det var bara jag här, så det var ju uppenbart vem han menade) lagt in pappren snett, "det ska man faen inte göra!"

Jag är inte ens säker på om det var jag som la in pappren snett, men om det var det, är det inte bättre att han bara säger "du, det är viktigt att pappren ligger rakt här, annars går det inte att skriva ut" Inte "va fan, nu har jag ju skrivit ut ett dokument i onödan, jäva skit!"

Dumma gubbe!


ps. nu sa han precis "kyss mig i fi**an". I rest my case.

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

oj. dumma, dumma gubbe. Men det blir nog bättre snart. Lycka till!

2007-08-23 @ 09:23:59
Postat av: Dr Snuggles

Ja är det inte eleverna så är det lärarna. Vad ska man säga...
Lite jämställdhetssnack med den gubbjäveln som använder såna ord, och på en skola, skulle passa!
jag antar att han är perfekt snygg själv, haha. Titta dig i spegeln gubbe innan du trackar ner på andra.

2007-08-23 @ 13:24:41
Postat av: Ewa med treudden.

Idag sa jag åt en äldre kollega att hålla näbben och lägga av med sin skit. Hon gjorde det. Prova. Det värsta som kan hända är att han blir förbannad och då kan du ju himla med ögonen och gå.

Postat av: Aradil

Oops! Jag som beklagat mig över några av mina kollegor idag, men så där hemska är de i alla fall inte. (De vill bara spela minigolf trots att man kan räkna ut med lilltån att regnet kommer att ösa ner inom 20 minuter och vi har rätt mycket annat vi borde ta itu med...)

2007-08-23 @ 17:57:50
URL: http://aradil.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits