Att fulblogga eller inte fulblogga, det är frågan

Jag har ingen inspiration. Det enda jag vill skriva om skriver jag inte om, och resten är så trist. Bara samma sak varje dag. Jag vill gå hem. Jag vill att det ska bli helg. Jag har söndagsångest. Jag vill åka härifrån. Jag vill flytta härifrån. Jag vill ha ett eget hus. Eller en lägenhet. Men helst ett hus. Jag vill träffa mina systrar och deras barn och mina kompisar. Jag vill att det ska bli jullov. Jag vill ha en mindre rumpa. Jag vill inte att jullovet ska vara slut så jag måste börja skolan igen den sjunde januari.

Men det känns så tråkigt att skriva om detta, gång på gång på gång. För att inte tala om hur tråkigt det måste vara för er att läsa det. Så därför undrar jag, ska jag fulblogga, alltså blogga om ingenting intressant, bara blogga för bloggandets skull, eller ska jag vänta på att jag har något intressant att skriva om? Vad tycker ni?

Kommentarer:
Postat av: ally

det är roligare att läsa något än ingenting.. eller så börjar du skriva om det du egentligen vill också =)
jag och erik har skaffat oss en liten blogg, får se hur länge vi orkar.
ha en bra helg!

Postat av: Anna

BVlogga om precis vad du vill - det gör jag. Just nu är jag inne i en fas, ids inte blogga, känns bara jobbigt (kan bero på att vi fått avslag på bygglovet).
Paus vill jag heller inte ta. Vad gör man. Jo, man gör som man vill och känner för. Hoppas du får en skön helg.

2007-12-07 @ 18:11:22
URL: http://mittlillabo.blogg.se
Postat av: Evasleva

bättre att du fulbloggar än inte alls. Tycker jag. Men det är klart att du ska göra som du vill.

2007-12-13 @ 08:03:01
URL: http://www.evasleva.blogg.se
Postat av: RubusArcticus

Det där dilemmat har jag också haft... Vad gör man liksom när man gärna vill skriva nått men verkligen inte har nått att säga? Lätt att i världen av perfekta bloggar få lite prestationsångest också :)
Du kanske vill veta hur jag hittade hit? Det vet jag knappt själv. Joo, det gör jag faktiskt, från kitchenblooms blogg. :) Trevligt att råkas!

2008-01-18 @ 22:31:54
URL: http://rubusarcticus.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits