Dramadrottningar

Tonåringar är små dramaqueens (stavas det så?). Idag hade jag en dispyt med en tjejapa i en av mina klasser. Ni vet sorten; irriterande uppsyn, alldeles för mycket smink, tror hon är smart när hon i själva verket har lika många IQ som en blyertspenna, uppkäftig och dramatisk som f-n. Hon var störrig och högljudd hela lektionen och när jag tillslut gjorde nånting blev det en stor grej av det och nu sitter jag här och har ångest, utan nån egentlig anledning. Eller jag tycker att jag har jättestor anledning och allt är jättehemsk och jobbigt. Men om jag gräver långt bak i hjärnan, där jag tror förnuftet bor, inser jag att jag inte har någon anledning. Eller jag skulle nog inse det, men mitt förnuft har inte kommit tillbaka från jullov än. Så här sitter jag med jordens ångest och den där lilla tjejapan tänker antagligen inte ett dugg på vad som hände. Hon har antagligen fullt upp med att titta på Sunset Beach eller nån annan poänglös tonårsserie, sminka sig med en whitebord-penna och blänga på folk.

Ibland ifrågasätter jag min egen lämplighet som lärare. Jag tror nog inte att jag gillar ungdomar....

Kommentarer:
Postat av: moqen

oj oj....vet jag vad du pratar om!! haha....men ångesten släpper och den lilla bruden fick säkert inte så mycket som hon egentligen förtjänade! kram

Postat av: Ewa

Alltså. Vem fan gillar uppkäftiga småbrudar? Inte jag och inte någon annan heller. Du måste söka jobb på gymnasiet. Jag tror att du kommer att finna ditt kall då. De är så ofantligt mycket trevligare där. Ha INTE ångest. Åt pipsvängen med henne.

2007-01-09 @ 23:29:08
URL: http://www.kafferep.habibi.se
Postat av: Musiknerd

Håller med, fast jag själv e 16 år. Men fan va man blir irriterad på sånt där fjortisdrama. Fan i min skola vågade ju ingen lärare stå på sig för sånna. Så alla andra blev ju drabbade. Så ge dig inte, på henne bara. Hejar på dig!

2007-01-13 @ 17:15:09
URL: http://musiknerd.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits