Inte värt mödan

Hade ansträngt mig extra mycket för att få mina elever att tycka det var roligt att hålla på med deckare. Jag själv läser aldrig deckare, och jag tycker temat verka lite trist. Men i ett försök att inspirera dem hade jag köpt ett låtsasfinger som ser ut som det är avhugget. Med blod och benpipor som sticker ut, och mjukt och svampigt som ett riktigt finger. Dessutom hade jag tagit med mig en massa andra saker, som en miniatyr av Eiffeltornet, en gammalt fotografi, en kikare osv. Allt detta släpade jag med mig och drog upp ur en låda under tata-stämning, tyckte jag i alla fall.
 Men ändå finns det elever som måste säga "men varför var du tvungen att släpa med dig allt det där då, kunde du inte bara ha sagt att vi ska ha deckartema?"
Dumma, bortskämda, otacksamma, tonåringar. Jag tänker aldrig ödsla tid på dem mer.
Eller jo det kommer jag väl. Men jag vet ju redan nu att det kommer finnas vissa som är lika anti som den där fånen i dag. Morr!
I morgon ska de få läsa hela dagen. Tyst.
Moahaha

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits