Men ååååååhhhh!

Jag vet inte om jag vill skriva nåt egentligen. Men jag har blivit erbjuden en intervju på en gymnasieskola som svensklärare. Å jag är inte 100 men nästan på att det är en heltidstjänst som är tillsvidare. Jag skulle börja mitt i terminen, men jag skulle kunna jobba en månad ut på min nuvarande tjänst, så jag bryter inte mot nåt kontrakt. Å jobbet är så jag kan bo ihop med Palten. Så ljuvligt!
Men...
Men sen är det ju alltid ett men.
Ibland när man söker tjänster på arbetförmedlingens hemsida bara söker man. Ibland kanske man kolla upp skolan och ibland bara söker man. För man är så säker på att inte få jobbet.
Å sen när de väl ringer, upptäcker man att det är en gymnasieskola enbart för fordon och bygg! Va?! Ska jag bara ha svettiga, stora, snusande killar med keps, som säkert bara hatar allt som heter grammatik och prosa. Det verkar ju bara h-u-r l-ä-s-k-i-g-t s-o-m h-e-l-s-t!
Gråt-gråt! Varför är det alltid nåt knas med alla jobb jag söker. Eller rättare sagt, varför är det alltid de jobben som hör av sig till mig? Jag måste verkligen vara sämst!

Så nu vet jag inte vad jag vill. Eller jo.... eller nej... eller jag vet inte.
Intervjun är på fredag.

Palten påminde mig i alla fall om en positiv sak. "du slipper ju en massa tjejapor" Å det är alltid värt mycket!

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Men det behöver inte vara så farligt. De kan vara finfina och rara. Särskilt när du kommer och är ung. Det är rätt högt intag på dessa program numera dessutom, inte som när du och jag gick, så de kan ha fått kämpa järnet för att komma in. Dessutom brukar det gå några få men rekordeliga fruntimmer i klassen som håller reda på de andra.

2007-01-17 @ 21:25:10
Postat av: Aradil

Sådana killar kan ju vara hur reko som helst!
Sedan är det ju alltid en fjäder i hatten om du skulle vilja söka dig vidare :)

Postat av: Abdulkaia

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.

2010-12-06 @ 11:46:36
URL: http://abdulkaia.blog16.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits