Mrspitepalt makeover

Den kommer nog inte vara extrem, men en liten liten makeover ska jag genomgå. Det är delvis med bröllopet i åtanke, men även för att fira att jag är working-girl och tjänar egna små pengar. Jag har råttfärgat, typiskt svenskt hår. Ibland har jag slingat det när jag har varit student, men det har alltid slutat med att jag gått med fula mörka utväxter och inte haft råd att slinga det igen. Därför ska jag nu slinga håret, och förhoppnignsvis slinga det igen nästa gång, och nästa gång, och på bröllopet kommer jag vara blond och inte råtta. Dessutom ska jag skaffa linser. Jag har inte haft linser förut, så kanske tycker jag det är jättejobbigt och får konstiga tics och bara blinkar ut dem. Men jag har bestämt mig för att jag vill se saker i vardagen också. Alltså när jag inte undervisar eller tittar på TV. Å eftersom jag inte använder mina glasögon till vardags eftersom det känns så bökigt ska jag nu skaffa linser. Dessutom vill jag se vilka som håller tal och så på bröllopet, och då vill jag definitivt inte ha glasögon på mig. Så på torsdag går jag från råtta till blondin, och på fredag går jag från glasögonorm till ticsblinkande linsbärare. Najs va?

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Linser är det bästa som finns. Det är inte lika hemskt som folk säger, det känns inte. Ifall de känns har du fel slags linser. Jag lovar. Hade förresten lektion idag med en Hotell och Restaurang 1:a. Det var det vidrigste jag varit med om tror jag.

2007-01-15 @ 22:31:28
Postat av: barbasyster

Du kommer bli jättefin lilla söta syster.

För övrigt så har jag inte varit inne på bloggen på en vecka, men fick av Bungalow höra att ett rikspucko från Anonyma Onanister hade varit inne och lämnat en kommentar. Bäste Rikspucko, cool kommentar! Den var så...jädra rapp och vitsig och alldeles, alldeles klok och fin. Kanske får du en utmärkelse på Skitjobbiga föräldrars årsmöte?!

2007-01-16 @ 18:14:50

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits