Såååå bra!

Veronica Mars är ju bara så bra! Funderar på att spela in ett avsnitt och visa för mina elever när vi nu håller på med deckare. För det är ju faktiskt lite detektiv-aktigt...
Tur att jag inte spelade in dagens avsnitt dock. Logan och den där tjejen han var ihop med hånglade loss i soffan, utan tröjor. Precis då kom Orange-My in.  "Määä! Vad göööör dom?" "Eh, de pussas lite" sa jag skrattande. "Men vaddå, jättemycket!" sa hon facinerat och satte sig i soffan och tittade med stora runda ögon på TVn. Hon är sex år.
Mina tonåringar hade ju dött av skratt och ohoh-ande om vi kollat på avsnittet i klassrummet.
En av dem bad mig säga ungkarl tio gånger snabbt. Självklart insåg jag ju att det inte skulle leda till något gott så jag lät bli. Men han gjorde det då själv, vilket ledde till uppskattning och skratt från klasskamtraterna. Prova själva så förstår ni vad det låter som.....
Tonåringar har inte allt för intelligent humor.

Kommentarer:
Postat av: moqen

haha...lovely....och ja självklart testade jag att säga det snabbt 10 gånger, jag har inte heller så avancerad humor just nu ;) ÄLSKAR Veronica Mars, tänk, inte en stund av tristess den tjejen har...

Postat av: barbasyster

jag tror ändå att Troy Fandenpandenkanden kan vara skyldig. Tillsmmans med den där guiden har han nog någon mystisk våldtäktspakt som Veronica kommer råka ut för när hon börjar

2007-01-12 @ 13:52:26
Postat av: Ny läsare

Tyckte det skulle vara kul med en bloggare från min hemstad! Men det var det inte alls... Hoppas innerligt att du inte jobbar på mina barns skola, med tanke på hur du uttrycker dig om dina elever. Byt jobb, för _deras_ skull! Och för din egen, för du verkar ju inte gilla barn alls...

2007-01-13 @ 16:30:27
Postat av: Ewa

Ny läsare: Skolan är inte vad den har varit. Kanske du ska prova att praktisera ett tag på en sådan.Dina barn är säkert fina men det finns många som mår illa och låter allt gå ut över sina lärare. Det är ett jävligt hårt jobb och detta är en lärares ventil. Du kanske ska tänka på det. Och du: Det vore kul om man skrev något positivt innan man skriver något negativt. Suck.

2007-01-13 @ 18:06:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits