Harry Potter and the Italian Honeymoon

Harry Potter var precis så bra som jag trodde, dock gick allt lite väl snabbt. Men det är är väl svårt att få ihop det, boken är ju så tjock. Salongen var full av tonåringar och jag och Barbasyster satt inklämda högst upp i högra hörnet. Innan filmen började satt de och kastade popcorn och tjoade och hälsade med fåniga handslag till höger och vänster, och jag var tvungen att blänga med arg frökenblick på några slynglar som kommenterade en rund tjej med pannband och en tunna popcorn som kom in i salongen några minuter innan filmen skulle börja. Men när det väl satte igång blev alla tysta. Ja, förutom Barbasyster som skrek högt en gång i början. Men hon är förlåten.

Nu är vi hemma för en kort mellanlandning. I morgon bär det av till Italien. Två veckor med värme, sol och bad. Bakelser och kaffe till frukost, hyrbilen full med AC (till skillnad från vår egen bastubil) och förhoppningsvis massor av shopping. Dessutom sista Harry boken. Jag kommer att gråååååååta. Jag bara vet det.

Nu när jag läser rubriken så här i efterhand blir jag lite tveksam. Är det bara jag eller låter det som en porrfilmstitel?


Kommentarer:
Postat av: Skolfröken

Hahhaa, det tänkte jag också på! Ha det så mysigt!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits