Blommor och blad

Eller egentligen bara blommor, men tre stycken och guldiga. Jag har nämligen köpt skor. De vackraste skorna jag sett på länge. Å med klack! Men jag tror nog att jag kan gå med dem ändå. Det måste jag, för de är bara så vackra! Röd-vinröd och guld, kan det bli annat än vackert? Å sen rund tå till mina runda bolltår och tre fina blommor. Bara så bra.
Egentligen var vi inne på skoaffären för jag tänkte visa Palten ett par vita skor som jag tänkte ha på bröllopet. Men de fanns inte i min storlek, och sen hittade jag de här å då fanns det bara en sak att göra. Så nu ligger de sked hemma i sin skokartong och väntar på att användas.
Ikväll bär det av till Hufudstaden. Palten ska umgås med sin jättegravida syster och hennes familj, och jag ska på inflyttningsfest hos en gammal skolkompis. Ska bli trevligt. Men skorna får nog stanna hemma. Tänk om det börjar regna eller någon blir full och spiller sin öl på skorna eller om jag snubblar när jag ska gå på tunnelbanan och en av skorna trillar ner på spåret och dör eller om någon tittar på skorna med elaka avundsjuka ögon och de blir ledsna. Nej, det är nog säkrast att de får stanna hemma.
Men snart, snart ska de få följa med ut i vida världen. Å de kommer vara lykliga....

Kommentarer:
Postat av: Dr Snuggles

Lycka är att köpa nya skor!
Är de röda och guldiga är lyckan ännu större!!!
Avundsjuk...

2007-04-01 @ 14:29:12
Postat av: Evasleva

haha! du är rolig!
Det har nu visat sig att mina bröllopsskor lämnar efter sig massa svarta märken när jag går in dem hemma. Så idag har Daniel legat på golvet med nån slags sprit och skrubbat bort tusen svarta streck. Men fler kommer det bli.

2007-04-01 @ 17:16:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits