Jakten har börjat!

I morgon ska det komma föräldrar till skolan. En hel massa föräldrar. Läskiga föräldrar med vuxna skor och skägg och arga blickar. De är på jakt efter lärare. Elaka unga lärare som ger deras ungar sämre betyg än vad de tycker de förtjänar. Att de särskriver klassrum och inte kan skilja på sätt och sett har ingen betydelse. De är deras små bebisar, och de ska ha MVG i allt! De är på fröken-jakt! Om jag har tur kanske jag lyckas smita undan i datasalen hela eftermiddagen. Men man kan aldrig veta...

Jag ska ju ha fröken-kläder på mig i morgon. Omlottblus och kjol. Knälång, inte nån sån där tonårskjol (det har jag i och för sig inte i vanliga fall heller) å klackskor. Inte slitna Converse som idag...

Det här är bara så läskigt!

Kommentarer:
Postat av: Anonym

Vad gör du professionellt?

2007-03-27 @ 16:11:51
Postat av: mrspitepalt

Ehhhh... anonym, jag förstår inte riktigt om du är sarkastisk och försöker antyda något eller om du inte förstår vad jag jobbar med. Jag trodde kanske att orden skolan, lärare och fröken avslöjade vad jag jobbar med. Men jag vet inte.
Jag är i alla fall svensklärare.

2007-03-27 @ 20:23:14
Postat av: Evasleva

Ojoj, låter läskigt! Hoppas att det går bra.

Postat av: Dr Snuggles

Hoppas att det gick bra med föräldradagen! Verkar obehagligt. Föräldrar är väl aldrig nöjda, eller?

Tack för senast!

2007-03-30 @ 22:50:10
Postat av: Mrspitepalt

Det gick bra med föräldrarna. De var så snälla så, och av någon konstig anledning så tror de allt man säger. Inte så att jag ljög, men det känns som de ska ifrågasätta allt man gör och säga saker som "hur ung är du egentligen, har du någon utbildning, har du någon som helst aning om vad det är du håller på med??" Men de var så snälla så.

Tack själv Dr S

2007-03-31 @ 12:01:37

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits