Vad är väl en bal på slottet?

ja, huset var ju såklart jättefint! (Trots att King Lear fick kväljningar när hon såg det, men det är nog bara för att hon är jämnårig med huset, eller det med henne snarare.) Men det blir nog inte vårt tyvär. Jag gick bara omkring och suckade och föreställde mig hur vackert det skulle bli med min favorittapet i köket och exakt hur jag skulle inreda mitt nya dressingroom (hm Paltens kläder.... nja, de får nog inte plats), men Palten och pappa som också var med gick runt med misstänksamma miner och sparkade på däck (nej, inte egentligen, men någon av dem petade bort en stor färgflagga från ett av fönstren. Jag smet.) Där jag såg vackra öppna fönster, en oläskig källare och plats för en massa tjocka framtida barn, såg de ett tak som behövde bytas ut, en grund som behövde dräneras och sen var det ju de där fönstren som behövde målas om (antagligen för att folk gått och petat bort färg ifrån dem hela visnignen).

Så jakten går vidare. Å jag drömmer om ett stort kök, en vägg full med fönster i vardagsrummet och dressingroom med ingång till badrummet. Men vad är väl ett tegelhus i Enköping? Alldeles slitet och dyrt och alldeles, alldeles.... alldeles underbart!

Kommentarer:
Postat av: Ewa

kolla de här bröllopssakerna:http://www.blomdekor.se/ OH MY GOD!

2007-03-26 @ 19:03:01
Postat av: Evasleva

Ojoj med ringen! Hur ska ni göra? Vilken mardröm! Nu blir jag ju rädd får våra ringer också!

2007-03-26 @ 21:31:15
Postat av: Barbasyster

Ta med mig nästa gång. Jag är mycket snällare!

2007-03-27 @ 12:05:47
Postat av: Schrillen

Jag vill också ha ett storthus meddressingroom, fönster och trapp. I dressingroomet skulle mina nyinhandlade guldpumps få bo.. Så himla avändbart medguldiga klackar....

2007-03-28 @ 19:48:12
Postat av: mrspitepalt

Ewa - jag vet, dee har jättefina saker där, har varit inne och gluttat förut.

Evasleva - jag vet inte, jag vill knappt tänka på den.

Barbasyster - ja du får gärna följa med, men inte Propellerkepsen. Han skulle säkert ha blåbyxor på sig och sparka på däck, precis som de andra.

Shrillen - vem vill inte ha dressingroom?! Det är ju bara så bra. Å guldskor också såklart!

2007-03-31 @ 12:04:05

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits