Hey Linda Rosing, don't give me that look!

Idag har jag varit med om något jag aldrig trodde skulle ske. Linda Rosing tittade på mig som om hon tyckte jag var en dålig mamma och förebild.

Jag var och hämtade Blonda-My i hennes skola, och tydligen går Linda Rosings dotter också där. Jag kände igen  hennes styva läppar på långt håll. Inte så att jag följer hennes liv, men henne känner man igen. I alla fall, Blonda-My hade fått för sig att hon skulle följa med en kompis på gymnastik. Kompisen skulle gymnastika och Blonda.My skulle titta på. Helt poänglöst eftersom Blonda-My kan sitta still i två sekunder innan hon får myror i rumpan och blir uttråkad. Därför tyckte både jag och King Lear att hon skulle strunta i det och leka med kompisen en annan dag. När Blonda-My fick höra detta låste hon in sig på toaletten och spolade vatten på sina tröjärmar. Ett konstigt val kan tyckas, men i Blonda-Mys värld var det hels rätt beslut. I alla fall tills jag fick upp dörren och vi skulle gå hem. Då började hon skrika om att tröjan var blöt och hon ville inte gå så och det fanns ju apselut ingen torr tröja som hon kunde byta om till. Jag hindrade då impulsen att dra ut Blonda-My i håret och släpade/puttade istället ut henne i korridoren där jag fick tag i en torr tröja. Därefter följde nästa gallskrik när hon verkligen inte ville byta om där utan vi var tvungen att hitta en ny toalett som kunde spela rollen", "du tycker inte om mig längre" och min favorit, "jag ska sitta här tills jag dör". Den första måste jag tyvär ta på mig men de andra var Blonda-Mys.

Efter detta gick vi ut igen och hade nästan kommit iväg när Blonda-My kom på att hon ju inte ville ha någon jacka på sig, utan bara gå hem i en tunn långärmad t-shirt. Nästa gråtattack var på väg och det var då Linda Rosing och hennes beniga solbrända häck vickade förbi. Hon vände sig om och tittade på mig och Blonda-My, och blicken hon gav mig sa "hm, unga mamma, kan inte hålla koll på sin osnutna unge!"

Jag vet inte, jag kanske är beskäftig och fördömande. Men lämnar man sina barn för att vara instängd i ett hus på TV där man kan hångla, äta en massa onyttigt och sen gråta över att ha gjort det, visa både fram- och bakstjärten, bli ihop och göra slut med samma människa om och om igen, bli osams och porrdansa för stackars låtsasreligiösa människor (okej jag kollade på den säsongen av Big Brother) så tycker inte jag man har rätt att utdela sådana blickar till höger och vänster. Hon visste ju inte ens var hennes dotter gick utan var tvungen att fråga om vägen. Å så har hon mage att ge blickar till mig bara för att Blonda-My råkar vara på sitt myigaste humör. Det är inte tlevligt!


Kommentarer:
Postat av: Mariakoden

Ha ha...Underhållande läsning...
Jag har just läst ut Lindas eller vad heter hon nu...Biondas bok. Vilken brud. Suck....
Det är inte hennes fel att hon vikt ut sig, haft sex i huset, tagit knark, å mkt andra puckade saker...Nä. Hon blev lurad till allt! Så synd om henne....(OBS, Ironi, ironi!!!!!!!)

Du har så rätt i det du skriver!!!=)

Postat av: Evasleva

Haha! Så här i efterhand är det väl rätt kul?

2007-05-15 @ 16:56:35

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits