Inte bra

Jag tar alltid av mig mina vigselringar när jag sover. De ligger i en liten äggkopp från Iittala som står på mitt sminkbord från 50-talet. Där har jag också två Marimekko-skålar med andra smycken. På morgonen tar jag på mig ringarna, det sista jag gör innan jag går till jobbet.

Förutom i morse.

När jag nyss var och ställde in min lunch i kylskåpet upptäckte jag att jag glömt ringarna hemma. Och det känns inte bra. Jag känner mig alldeles naken och oklädd. Kanske beror det också på att Palten ska på kurs i dag och därför ska sova borta och jag kommer att vara själv hela kvällen. Jag var alldeles virriga i morse. Sprang runt och letade efter saker och tittade under soffan så ingen läskig typ skulle ligga där och lura när jag kom hem. Jag är så dålig på att vara själv på kvällarna. Eller det är okej att vara själv om jag vet att han ska komma hem. Men när jag vet att han inte ska det är det inte roligt. Dessutom måste jag gå och lägga mig själv. Gå runt i lägenheten och släcka och försöka låta bli att inte gråta och tänka på läskiga saker. Det är mer än ett och ett halvt år sedan jag sov själv sist, och det är så jag vill ha det. Inte ensam, bara Palten!

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

Usch, jag tycker också att det är hemskt att gå utan ringarna! Jag sover med dem men ibland när jag bakar eller städar tas de av. Så åkte jag till Umeå utan dem en gång. Det var hemskt!

2007-11-08 @ 10:10:17
Postat av: Ewa

Man är inte så stor och stark egentligen. Sådär är det för mig med. Jag har ingen lust att vara ensam. Jag vill att Petter ska hålla handen på mig när jag somnar. Då vet jag att allt är bra.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits