Åhhhh!

Söndagsångest.
Palten och jag har en outtalad regel som vi försöker följa om vi är hemma en hel helg. Att inte jobba alls på lördagen. Lördagen är helt ledig. Det är jättehärligt! Ända tills det blir söndag. Då måste man nämligen brottas med vanlig söndagsångest + jobbångest. Helst av allt vill bara ligga framför TVn och kolla på säsong 10 av Vänner som kom med posten igår, thank you Tradera! Men icke! Istället måste man sitta här och planera en lektion om antikens Grekland. Fabler kanske. Eller olika termer. Snark.
Tur att det bara är fyra dagar kvar till det efterlängtade höstlovet. Eftersom tre av mina klasser har praktik eller temavecka eller vad det nu är, blir jag helt ledig på fredag. Najs! Därför måste jag bara genomleva fyra dagar av skola och jobb, sen får jag vara ledig i nio hela dagar innan det blir söndag igen, och ännu mer söndagsångest.

Kommentarer:
Postat av: Evasleva

känner igen det där. och nu är vi hemma båda två både måndag och tisdag. och det är så mycket som måste göras men jag är så trött och jag vill bara ligga i soffan hela dagen!

2007-10-22 @ 13:41:09
Postat av: Umisiro

I am really impressed!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits