Sim, sim

I dag var jag och simmade för andra gången sen jag köpte kortet. Kändes ganska bra. De hade radion på så man kunde lyssna på lite musik och inte bara de egna tankarna som snurrar runt, runt, runt. Det är nog det värsta med att simma annars. Att det är så tyst och man bara tänker och tänker och tittar på klockan och undrar när det ska ha gått 30 minuter, vilket det ju aldrig har. Men har man musik kan man nynna med lite. Bara lite, för nynnar man för mycket får man en kallsup och hostar i fem minuter. Då går ju i och för sig tiden snabbare, men man simmar mindre.

Det andra dåliga med simning är tonåringarna. Det finns tonåringar där, eftersom äventyrsbadet ligger precis bredvid och det är hopptorn i samma sal som motionssimmet. Och inte vilka tonåringar som helst. Mina tonåringar. Mina elever. Precis som jag anade var det elever där i fredags. Två jättesmå brudar som flöt omkring på varsin sån där flytleksak. De låg där i sina minimala bikinis och flöt. Det blev knappt några ringar på vattnet och flytleksakerna låg nästan över vattenytan. Det var inte som när jag ligger på såna där. Hela tiden på väg att trilla av och flytleksaken har förvandlats till en ubåt. Dumma, dumma tonåringar som ligger där och väger 3 kg när jag ska motionssimma lite i min
mammabikini. Dumma dem!

Kommentarer:
Postat av: Anna

Bättre vara en ubåt än ett sjunkande skepp!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits