En påse bridgeblandning, tack!

Och så en gubbkeps till Palten. Sen är vi färdiga för ålderdomshemmet. För nu är vi SÅ vuxna.
Idag har vi varit på banken, och inte bara öppnat gemensamt servicekonto och sparkonto, utan även börjat pensionsspara. Jag kände hur jag blev äldre och äldre för varje minut jag satt på banken. Men bankkillen tyckte nästan att vi var lite väl gamla. "tja, 200 i månaden är ju kanske för folk som är lite yngre än er, ni kanske skulle spara lite mer..."
Så det gjorde vi. Spar, spar away!
Är man panchis, så är man!


Kommentarer:
Postat av: King Lear

Hur mycket sparar ni egentligen? Ni är ju fortfarande jätteunga! Såna där beskäftiga bankkillar vill bara att man ska lämna så mycket som möjligt av sina stackars slantar till dem i minst 40 år. Förresten kan jag upplysa om att det kan vara ganska svårt att hitta Bridgeblandning. Och helst vill man ju ha den i kartong, men det verkar de ha slutat med för länge sen. Jag har ibland tvingats köpa Twistpåse som alternativ, men det är inte alls samma känsla.

2007-09-05 @ 19:24:45
Postat av: moqen

du är helt klart den fräschaste panchis jag känner ;) pöss

Postat av: Barbasyster

Eftersom bankkillen visade sig ha gått i min klass i många år så vet jag vem det är. Han var en smooth-talker redan då! Lyssna inte på honom! Jag pensionsparar 0 kronor i månaden.

2007-09-06 @ 09:32:19
Postat av: Evasleva

haha, vi pratade pensionspar när vi var på puben igår! Hur stört är inte det!? Men vi slutade ganska snart och köpte öl istället. M
Men ja... man borden nog.

2007-09-09 @ 20:48:52
URL: http://www.evaslev.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits