Söndagsångest

Gillar någon egentligen söndagar? Det kunde ju vara ganska trevligt, man är ledig. Men hela tiden hänger ett litet, litet orosmoln över en. Ungefär som de i Super Mario. Som kommer tillbaka oavsett hur många gånger man skjuter ner dem. Kommer tillbaka och kastar taggiga sköldpaddor på en. Dumma moln och dumma söndag och dumma ångest över att i morgon är det måndag.

Egentligen är det nog jag som är dumma. Hade jag bara planerat alla mina måndagslektioner i fredags hade jag inte behövt sitta här nu och ha ångest. Jag hade kunnat titta på tv och plocka i köket och pyssla med tackkorten. Men icke! Här sitter jag och grymtar och pustar och oavsett vad jag gör är det fortfarande söndag och om några timmar kommer det vara veckodag igen och jag kommer vara tillbaka på jobbet. Morr!

Tur att det bara är fem dagar kvar till fredag, och helg, och.... söndag.


Kommentarer:
Postat av: Evasleva

speciellt när man ska åka nattbuss 65 mil från sin älskling... :(

Postat av: fr.huga

lite trist liv om man bara lever för helgerna..ty livet är ju mestadels vardagar. Men..jag vet hur du menar,jag är exakt likadan!

2007-09-18 @ 15:27:36
URL: http://www.hugalarssonsliv.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits