Hemmahelg

Palten och jag har hemmahelg. Det innebär att man måste syselsätta sig med saker för att inte bli tokig.

Detta har vi hunnit med:
*äta tacos
*titta på
Hairspray
*äta jordgubbar doppade i vit choklad
*snyta oss och tävla i vem som är mest förkyld
*titta på Talang 2008 (genom fingrarna och sedan springa ut ur rummet när det blir för pinsamt, dvs. varannan sekund)
*snyta oss lite till
*gå och lägga oss tidigt
*få sova hur länge som helst och vakna halv åtta
*åka till ett köpcentrum
*hämta ut en poänglös babybox från Babyproffsen
*köpa tre stycken födelsedagspresenter till tre stycken syskonbarn
*pusta och stånka över att vi är så förkylda (när jag skriver vi menar jag Palten. Hallå, han har ju faktiskt en man cold! De är inte att leka med!)
*Köpa en amningsbh som jag antagligen inte kommer kunna ha när Karotten väl är ute och mina tuttar har blivit enorma
*Köpa en superstor glass
*Bli mätt på glassen efter att bara halva är uppäten
*Äta upp glassen eftersom den ju inte var slut
*Bli otroligt mätt
*Bli lite godissugen när vi är på ICA tio minuter senare
*Handla mat för 700 kronor
*Pusta och stånka över att maten är så dyr
*Förundras över exakt hur mycket pensionär man är och sen köpa en påse bridgeblandning
*Komma hem och titta på 1408 på dvd (när jag skriver titta menar jag självklart titta på halva och blunda mig igenom resten)
*Brodera korsstygn på en födelsedagspresent och fundera över hur jobbigt Karotten kommer tycka det är att alltid få hemmapysslade pryttlar
*Sova i soffan eftersom vi (läs Palten) är så sjuka och trötta
*Bli uttråkad
*Sätta sig framför datorn

Allt det har vi hunnit med i helgen, och nu är klockan sju en lördag och det är massor av helg kvar. Fast i morgon är det söndag och den kommer försvinna till tvätt och ångest. Så egentligen är det inte så många timmar kvar. Snart är det måndag igen. Suck!

Nu måste Palten sitta vid datorn, så jag får väl göra något annat. Han har ju faktiskt en man cold, hallå!

Jag hoppas att ingen på fullaste allvar tror att jag köpte bridgeblandning. Jag skojade bara. Jag är ju inte galen!

Kommentarer:
Postat av: Ewa

Nu förstår kafferepet INGENTING! I kafferepets hem äter vi minst en påse bridge i veckan. Alternativt Marianne-karameller eller Twist. Igår köpte kafferepet 3 st Thom's harar, sköldpaddor och grodor. Jag höll även på att införskaffa en ask emser men hejdades när jag insåg att det var socker i. Kafferepets barn äter även tantkaramellerna med god aptit.
Hihi.

Postat av: Evasleva

Och jag tycker det låter som en skönt helg ;)

2008-04-06 @ 19:19:25
URL: http://www.evasleva.blogg.se
Postat av: Barbasyster

Jag trodde lite på Bridgeblandningen - jag fattade ingenting! Ska man inte kunna lämna er ensamma en helg utan att ni går överstyr och börjar tugga gröna marmeladkulor och nynna på I love Europe? Så tänkte jag innan jag hade läst klart hela inlägget. Puh!

2008-04-06 @ 21:30:48
Postat av: Frida

Oh, jag som älskar bridge *rodnar*

2008-04-06 @ 23:12:45
URL: http://www.husmusen.blogg.se
Postat av: mrspitepalt

Ewa - mrspitepalt blir orolig. Kanske borde hon införa lösenord så hon kan kontrollera vem som läser bloggen.... Närå, du är ju fin ändå vet du väl! Och det är ju ditt sanna jag, tant + tantgodis = bra!

Evasleva - det var ganska skönt. Fast jag blir alltid rastlös när det är helg och vi inte är bortresta.

Barbasyster - no need to worry. Vi äter bara grillchips och marabou mjölkchoklad och annat tiinäjers-godis.

Frida - Även de med russin i?!

2008-04-07 @ 11:57:14
Postat av: Västmanländskan

Jag tycker det låter som ni hann med väldigt mycket med tanke på förkylningarna. Hoppas ni kryat på er nu.

Var det inget kul alls i babyboxen?

2008-04-07 @ 14:20:05
URL: http://pregnolejbro.blogsome.com
Postat av: mrspitepalt

Västmanländskan - det var en blöjhink som kanske är bra, om den fungerar. Sen var den några små blöjor och en liten matskål som är från 6 månader, så det kändes lite poänglöst. Nån konstig säkerhetsrem och en dvd som jag inte har någon aning om vad det är.

2008-04-08 @ 08:58:00

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits