Land vs. stad

Jag och fru Bratwurst pratade i telefon igår. Samtalet med varandra varvades med samtal med våra karlar som blev tillsagda att bre korvsmörgåsar och köpa godis till oss.

Dessutom hann vi jämföra erfaranheter vad gäller föräldragrupp. Vi gick här i vår lilla håla och Bratwurstarna gick i sin fina förort. Vi satt och skruvade på oss lite nervöst och "suga upp rumpan i stolen"-aktigt i en och en halv timme medan vi lyssnade på vår barnmorska som inte sa något vettigt/skrattade nervöst och Bratwurstarna var hur nöjda som helst medan de pratade om avslappning, amning och hur pappan kunde hjälpa till under förlossningen. Vi satt och tittade på min ledsna vattenflaska medan de andra fikade sin medhavda fika och Bratwurstarna fick knäckemackor med ost och gurka och i ett hörn stod en liten, liten vätte och gjorde cappucino och caffè latte till alla som var sugna.

Ännu en gång märker man skillnaden mellan land och stad. Ännu en gång inser jag varför jag inte vill bo på landet.

Kommentarer:
Postat av: Bratwurst

Asgarvar... hahahhahahaaha!

2008-04-03 @ 10:58:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits