Nytt hem

Palten och jag har skaffat ny lägenhet. Vi har alltså inte flyttat in i den än, men vi har hittat en som vi får hyra. Detta tyckte vi var ganska trevligt, eftersom vi sagt upp den vi bor i nu. Med utflyttningsdatum bara fem dagar innan Karotten beräknas ploppa ut, började det kännas lite svettigt. Men så hittade vi en tillslut. Den ligger centralt så jag har nära till affärer och fik och Palten har nära till tågstationen som ska föra honom till jobbet, och det bäst av allt är att den ligger betydligt närmare släkt och vänner. Vi ar enbart nöjda. Fram tills idag...

Idag blev jag o-nöjd och Palten blev supernöjd. Han upptäckte nämligen att stället vi ska bo på är omgivet av gamla slott, gårdar, runstenar och annat historiskt skit. Hans ögon lyste upp när han berättade om hur roligt vi skulle ha det alla tre; han, Karotten och jag i vår bil, åkandes runt mellan fornlämningar och gamla vikingagravar. Jag däremot började kallsvettas. Jag såg framför mig hur vi spenderar hela Karottens första levnadsår i bilen på väg till olika stenar som snubbar vid namn Ulvgrynvald och Bjornvargyr reste över sina fäder och bröder och möder och gud vet allt.

Karotten kommer gråta, jag kommer gråta och Palten... Palten kommer vara lycklig!

Kommentarer:
Postat av: ally

haha riktigt roligt!
Jag kom på efter att vi hade lagt på att det är maj du menade inte april! Det var ju tur att jag tänkte efter annars hade vi stått där i april och undrat vart flyttbilen var. men hur som helst vi kan den lördagen i maj!

2008-04-09 @ 09:09:35
Postat av: mrspitepalt

Inte roligt för mig och Karotten, men kanske roligt för utomstående...
Sa jag april? Jag är lite förvirrad tror jag. Men vad snällt, vi är väldigt tacksamma!

2008-04-09 @ 09:29:40
Postat av: ally

nej, du sa säkert maj, det var jag som var förvirrad!

2008-04-09 @ 09:45:31
Postat av: Skolfröken

HAHAHAHAHAHA! "och annat historiskt skit" var klart bäst idag!

Postat av: Västmanländskan

Hi, hi!
Men grattis till nya lägenheten!

2008-04-09 @ 14:25:21
URL: http://pregnolejbro.blogsome.com
Postat av: Barbasyster

Jag skickar dit Propeller-kepsen och tjejerna så kan dom åka runt med Palten medan vi sitter hemma och kollar på tv-serier på dvd.

2008-04-10 @ 16:32:42
Postat av: mrspitepalt

Skolfröken - man har varit tvungen att stanna vid en och annan historisk kvarlämning innan man kommer till min nivå....

Västmanländksna - skratta du åt min olycka =), å tack!

Barbasyster - låter bra det. Hoppas bara Palten går med på det. Han lever ju fortfarande under föreställningen att man i en familj ska göra allt tillsammans, oavsett vem som vill det eller inte. Kanske borde föreslå ett litet Vänner-maraton, och sen se hur pigg han är på familjemys...

2008-04-10 @ 21:17:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits