Baby-besserwissern

I helgen var vi på fest. Kotten var det enda barnet där, men det fanns en person där som också hade barn, två stycken vilket genast gjorde honom till expert på alla barn, inklusive Kotten. När han kom till festen hade Kotten blivit trött och hungrig så jag ammade honom, och eftersom det var ont om sittplatser satt jag vid bordet. Kotten låg alltså i min famn och sov. "Hur gammal är han, 15 månader?" undrade Besserwissern. 15 månader?! Visst är han lång och rund, men 15 månader? Då är man väl runt 85-90 cm, och det är 15-20 cm längre än han är nu. Om han är så j-a duktig så borde han väl se skillnad på en sexmånaders och en 15-månaders bebis?

Dessutom strödde han visdomsord omkring sig i all oändlighet. Så här är det. Jag avskyr när människor gör så, tror att de vet mycket mer om mitt barn än mig. När vi skulle åka sa han "Och sen vet ni ju att ju längre ni håller honom vaken nu på kvällen, desto längre sover han i morgon bitti". Nej, det vet vi inte för så är det inte med vårt barn, ville jag säga, men det sa jag inte. Vem dog och gjorde honom till världens Baby-besserwiser? Jag kräver en omröstning.

Kommentarer:
Postat av: Snäckan

Usch och fy för sådana däriga hemska babywissrar!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits