Dunderkotten

Kotten och jag har varit på BVC. Kotten skulle bli vägd, mätt och få spruta. Han sov när vi kom dit och jag var tvungen att väcka honom. Det tyckte han nog inte var så roligt för när doktorn skulle undersöka honom grät han sin ledsnaste gråt. Den när det rinner tårar. Det tog inte slut förrän jag fick tillbaka honom och hade kramat honom en lång stund. När han väl blev glad var det dags för dubbelspruta. En i varje ben. Detta gjorde honom inte direkt lyckligare. Men till slut blev han glad i alla fall, och nu sover han tungt i vår säng.

Och appropå tungt, han är 70 cm lång och väger 9170 gram! Vår lilla dunderklump. Dunderkotten!

Dessutom var sköterskan tvungen att mäta om huvudet för hon trodde inte att det var så stort som hon först mätt, men det var det. 47 cm, jag vet inte hur mycket det är. Men när hon mätte skallen på hembesöket när han bara var någon vecka sa hon ju "jag tycker alltid synd om mammor när jag ser bebisar med så här stora huvuden!" Men gud!? Vad är det för Alfonsskalle vi har fått, tänkte jag. Min nippa sa I told you!

Kommentarer:
Postat av: King Lear alias The Godmother

Jag är så stolt över lillkotten! Han växer ju så det knakar, och kommer att vara störst i familjen när han börjar skolan. Men man kan ju undra vad du har i boobsen, egentligen?

2008-12-05 @ 22:50:48
Postat av: Västmanländskan

Oj, oj - det var inte dåligt! Vilken praktbebis!

Postat av: Barbasyster alias Ratad Gudmor

10 kg! 47 cm! Hahahahaha - my side hurts from all the laughing. Min nippa nickar förnöjt över att den tiden sen länge är förbi.



2008-12-07 @ 18:24:50
Postat av: Skolfröken

Härligt Kottis!



Men hallå!- Nippa???? Är det Snippa du menar? Jag är lite trög...

2008-12-07 @ 19:58:04
URL: http://skolfrokensblogg.wordpress.com/
Postat av: Barbasyster alias Ratad Gudmor

en annan grej. tittar precis på VM säsong 2 (oh so najs). i det avsnittet där duncan kidnappar sin bäbis så sätter v upp en lapp på sin spegel i slutet. på den står det:

"true love stories

never have endings

4 8 15 16 23 42"

Känns igen möjligen?

2008-12-07 @ 22:12:52
Postat av: mrs Pitepalt

Barbasyster - nej, jag vet inte. Borde jag det.

2008-12-08 @ 09:47:54
Postat av: Barbasyster alias Ratad Gudmor

Om du borde. Vilka siffror måste man trycka för att rädda världen från undergång nästan hela säsong 2?!

2008-12-08 @ 18:50:28
Postat av: Barbasyster alias Ratad Gudmor

Nej "Att" du borde låter mer rätt.

2008-12-08 @ 18:51:04
Postat av: mrs Pitepalt

OMG!! Men är det samma regissör?

2008-12-08 @ 20:33:29
Postat av: Barbasyster alias Ratad Gudmor

Nej det tror jag inte. Siffrorna måste betyda någonting. Noterar också att borgmästaren kallar sig mr Underhill när han har gömmer sig på ett värdshus (när han anklagas för pedofili), precis som Frodo

2008-12-09 @ 00:06:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits