Fika är the shit!

När man var liten hade man alltid en bild av vad som hände i lärarrummet. Lärarrummet var lite förbjudet. Där fick man inte gå in för lärarna hade sin rast där, och varje gång man väl gick in i lärarrummet satt lärarna där och drack kaffe och åt vetelängd. På min förra skola var det inte så. Två gånger per termin bjöd den snåla ledningen på några torra mackor och sen var det inget mer. Jag blev väldigt besviken eftersom jag hade sett framför mig hur jag också skulle sitta där och moffa i mig kaffe och kaka. Min nuvarande skola är en sån där riktig skola med fikarum och massor av fika.Varje vecka är någon ansvarig och klockan halv tio är det storfika i fikarummet. Vanligtvis är det bara något litet, typ kex eller nötter och sen en dag i veckan har man storfika med sig. I dag fyllde även två personer jämnt, så då blev det tårta också! Vilken lycka!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits